Hold Norge Rent vinner Oslo Venstres miljøpris 2017

Oslo Venstres miljøpris 2017 blir tildelt organisasjonen Hold Norge Rent for deres arbeid med å engasjere frivillige til å rydde søppel i norsk natur, samt forebygging av forsøpling i landet vårt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Hold Norge Rent er en forening som inviterer til dugnad mot forsøpling av norsk natur. Deres mål er å forebygge forsøpling og mobilisere til opprydding av herreløse avfall. Kampen mot herreløse avfall og ressurser på avveie er et felles ansvar. Hvis vi skal lykkes må vi alle bidra.

Alle kan bidra til Hold Norge Rents arbeid. Tusenvis av frivillige bidrar allerede ved å delta i ryddeaksjoner. Hold Norge rent bidrar til det grønne skiftet og gir oss muligheten til å styrke vårt arbeid mot forsøpling og ressurser på avveie i hele Norge.

Juryens begrunnelse

Hold Norge Rent har invitert til samarbeid mellom offentlig, privat og frivillig sektor. De har virkelig fått satt saken på dagsorden, særlig fokuset på opprydding av maritimt avfall.

Kampen mot forsøpling er viktig for Oslo Venstre. Vi har selv gjennomført en stor dugnad på strender og langs elver denne våren for å rydde opp. Og vår stortingsrepresentant Ola Elvestuen har kjempet mot maritim forsøpling på Stortinget. Deres arbeid er derfor i tråd med politikken Oslo Venstre fører, og vi mener derfor denne organisasjonen er en verdig vinner av Oslo Venstres miljøpris.

-Hold Norge Rent var også den kandidaten som ble nominert av flest forslagsstillere. De var i år en opplagt vinner, står det i begrunnelsen.

Juryen består av

Hallstein Braaten Bjercke, Bystyrerepresentant og nestleder i Venstres bystyregruppe i OsloJarl W. Alnæs, Grünerløkka Venstre
Tina Shagufta Munir Kornmo, Frogner Venstre

Om prisen

Oslo Venstre deler hvert år ut en egen miljøpris. Tidligere vinnere inkluderer Too Good To Go (2016), Bybi (2015), Erik Sture Larre (2014),Tryvann Skisenter (2013), Vinmonopolet (2012), Oslomarkas Fiskeadministrasjon (2011), Vulkan Eiendom AS (2010), Miljøstiftelsen ZERO (2009), Syklistenes Landsforening (2008) Oslo Elveforum (2007), Øya-festivalen (2006), Oslo Sporvognsdrift (2005), Utvalg for harmonisk fortetting (2004) og Maridalens Venner (2003).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**