Venstre-Rebekka starter valgkampen på hoppkanten

Rebekka Borsch
Rebekka Borsch, Foto: Sveinung Bråthen
Venstres førstekandidat i Buskerud Rebekka Borsch tar sats og kickstarter valgkampen på Vingen søndag, på toppen av skiflyvningsbakken i Vikersund.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

– Vi må jo starte valgkampen i hjertet av fylket, nemlig Midtfylket, sier Rebekka Borsch. Hun besøkte de frivillige i Vikersundbakken under forberedelsene til World Cup i vår og fikk oppleve det store maskineriet som mobiliseres i bygda.
– Det var enormt inspirerende og Vikersundbakken er uten tvil noe vi politikere som representerer Buskerud må løfte nasjonalt. Det er en av flere viktige saker for meg om jeg kommer inn på Stortinget om fire uker, sier hun.
Valgkampåpningen søndag er åpen for alle som er nysgjerrige på Venstre, vil høre mer om Venstres kampsaker i Buskerud i valgkampen og stille spørsmål til Rebekka. Det blir også servert mat og etter arrangementet på Vingen skal Rebekka og de som vil gå ut på dørbank i Modum.
Buskerud Venstres stortingskandidat Rebekka Borsch.

Har besøkt over 2300
Men Borsch har tjuvstartet valgkampen allerede, med dørbank og hjemmebesøk i hele fylket gjennom hele våren. Og nå begynner det å vise seg på målingene. Denne uken fikk Buskerud Venstre årets beste måling. Hadde det vært valgresultatet, ville Rebekka Borsch hatt plass på Buskerudbenken etter valget 11. september.

– Da vil jeg blant annet kjempe for lokaltog Hokksund-Hønefoss, flere bussavganger, tidlig innsats i barnehagen og skolen, utbedring av veiene RV35 og FV287, bedre rammevilkår for skogindustrien, og flere helsesøstre og sykepleiere, sier hun.
– Jeg gleder meg til å gå på dørbank og snakke med så mange moinger som mulig. Det er den beste måten å få tilbakemelding på hva folk i Buskerud er opptatt av, sier Rebekka Borsch. Dørbank står sentralt i Venstres valgkamp. Nasjonalt har partiet banket på over 18 000 dører, 2 300 av dem i Buskerud.
Følg Rebekka på Facebook:
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**