Lasse Vetland, Foto: Magne Storøy

Farsund Venstre ser med bekymring på hvor lettvint folkevalgt i kommunen velger å håndtere vernet av 100-metersbeltet.

Har vi i praksis vern av strandsonen? Kanskje vernet gjelder for folk flest, men er man frekk nok, og har de nødvendige ressursene, virker det som det bare er å ta seg til rette. Med den pågående saken om båthuset ved Øyhovden, virker det som Teknisk utvalg elegant tilsidesetter regelverket, som Stortinget har vedtatt. Man velger å avvise Fylkesmannens sterke innsigelser, med at de er kontorfolk som ikke vet hva de snakker om.

Farsund Venstre mener at skal man få likebehandling i byggesaker, må man praktisere lovverket slik det er ment, og at det må håndheves likt for alle.

Farsund skal være en JA-kommune. Farsund skal være en kommune hvor man kan «få til noe». Men om det kommunen skal være en JA-kommune for alle, må også regelverket håndheves likt for alle, ellers blir vi en NEI-kommune for folk flest.

Lasse Vetland,

1. kandidat