Ingrid Strümke – 4.kandidat

Foto: Karin Frøyd

Hei! Jeg er Ingrid og er 4.kandidat på lista. Jeg er født og oppvokst i Tyskland, flyttet til Norge 1994 og bor nå i Larvik.

Det er viktig å sikre at kommunen tilrettelegger og støtter gode sysselsettings- og levevilkår. Å motarbeide utenforskap ved å ta behovene og utfordringer alvorlig når det gjelder eldre og grupper som ikke har en sterkt stemme er en hjertesak for meg. Ved å se på den såkalte eldrebølgen heller som mulighet enn trussel, ivaretas en gruppe mennesker som kan være en resurs både for næringslivet og i privat sektor på en verdig måte. Sosiale møteplasser må etableres og være lett tilgjengelig. Det må gis hjelp for å sikre et selvbestemt liv i hjemmene så lenge som mulig. Når institusjonsplassering blir nødvendig skal ektefeller ikke separeres.

Jeg mener vi må utvikle kommunen fremtidsrettet både når det gjelder arkitektur, teknologi og transport for å sikre en god og blomstrende fremtid. For denne stedutviklingen trenger vi en visjon og helhetlig plan. Slik kan avgjørelsene skje rask og vi kan være nyskapende og samtidig beholde særpreget av byen som for eksempel den gamle trehusbebyggelsen skaper.

Målet må være å skape en kommune som gir en enkelte innbyggeren størst mulig valgmuligheter og bo og jobbe etter egne ønsker, og tilby et variert tilbud for kultur og idrett. Slik økes trivselen og ungdommen motiveres til å vende tilbake etter endt utdannelse. Kun en kommune som verdsetter og tar vare på de svakeste og skaper muligheter for de sterkeste er på sikt levedyktig og blomstrende.

Larvik skal være en levende kommune som inkluderer og tar vare på alle innbyggere uansett alder, bakgrunn eller ambisjoner. Mangfold er stikkordet.

Ingrid Strümke - 4. kandidat