Ingrid Strümke, organisatorisk nestleder av Larvik Venstre

Karin Synnøve Frøyd

Neste i rekken av styremedlemmer som skal presenteres er Ingrid Strümke. Som organisatorisk nestleder er hun leders høyre hånd og stedfortreder hvis det skulle være nødvendig.

Født og oppvokst i Tyskland flyttet Ingrid til Norge, morens hjemland, i slutten av 1993, først til Narvik og så til Larvik kommune i 2012. Hun har avsluttede studier fra tysk universitet som tilsvarer bachelor i økonomi og master i religionsvidenskap. Etter mange år som lektor vier hun nå det mesteparten av sin tid til forfatterskap og til lokalpolitikk.

Venstres fremtidsrettede og liberale holdning til grupper og individuer passer hennes menneskesyn som er blitt preget av et liv i forskjellige kulturer. “Det er ofte de små ting som utgjør en stor forskjell. Det er de som kan gjøre hverdagen lettere eller mer komplisert. I hovedutvalget der jeg har fått lov til å representere Venstre, eiendom og teknisk drift, ønsker jeg derfor å sette fokus på å administrere det vi har optimalt, før vi planlegger nytt”, sier hun

Hun brenner for å fremme en holdningsendring overfor de eldste i samfunnet og hun har en spesiell interesse for lokale kunstnere.

Det motto som har fulgt henne gjennom livet er: “Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe!”

Det gjelder bare å se mulighetene hver situasjon innebærer, istedet for å la seg frustrere eller vippe av pinnen.