Hvem skal representere Venstre på Stortinget?

Venstre søker politiske rådgivere (heltid eller deltid) med bred erfaring til vårt rådgiverteam i Venstres stortingsgruppe. Arbeidet vil dekke flere ulike fagfelt innen Venstres sentrale politikkområder, særlig klima, miljø, transport, næring og arbeidsliv., Foto: iStock, Getty

Nominasjonskomiteen i Agder Venstre presenterer her ei alfabetisk liste med 39 navn på kandidater til stortingsliste for valget i 2021. Det er medlemmer og lokallag som har sendt innspill til komiteen. Nå ønsker vi forslag til prioritering og rangering på hvem som skal stå på den endelige lista. Den skal bestå av ti kandidater.

Komiteen er selvsagt mest interessert i hvem medlemmene mener bør toppe lista (topp tre); hvem de mener best kan representere Agder på Stortinget. Ved begge de to siste Stortingsvalgene har Venstre bare vært noen ytterst få stemmer fra å få inn en representant fra Agder som utjevningsmandat, så hvem som blir toppkandidat er viktig. Men hvem som skal fylle de andre plassene, er selvsagt også viktig. Det er nominasjonsmøtet til høsten som vedtar den endelige lista.

Vi håper at lista med kandidater og den medfølgende oversikten med Mini-CVer studeres nøye, og at nominasjonskomiteen får mange innspill.

Forslagene sendes [email protected] med frist 10. august.

Alfabetisk listeNOMINASJON 2021

Mini CVer