Sommerbesøk av Abid Raja

Venstrelunsj. Foto: Abid Raja, Foto: Abid Raja

Abid Raja var nettopp på sommerbesøk i Tromsø, det ble virkelig flotte dager med bredt innhold, fra grønt læringstun på Holt vårt økologiske fyrtårn i nord til Nord-Norges største turistattraksjon Polaria og ungdomskulturhuset Tvibit. Vi fikk oppleve en kulturminister som er sterkt opptatt integrering og mangfold og det å ta hele landet i bruk. Det er særlig viktig i år!

Vi fikk argumentert for at Aktivitetsguide er viktig i integrering og at Arktisk Filharmoni må utvikles videre. Raja vet nå at alle kulturministre har vært på Tromsø Internasjonale Filmfestival, han vil sannsynligvis bli invitert til å åpne den i -21. Situasjonen for det kulturbaserte nærings- og reiselivet i nord i koronatiden ble også drøftet, de går jo mot nok en vanskelig vintersesong, som er høysesongen her, dette må det bedre ordninger for, så de berger seg gjennom dette jordskjelvet. Fikk også en alvorsprat med kulturministeren om situasjonen ved Norsnorsk Kunstmuseum NNKM, det må løftes på agendaen i KUD, og det må tas grep for å få den skuta på rett kurs.

I det hele tatt; en innholdsrik tid for ham og oss som fulgte ham. Mange tråder ble lagt, som skal følges opp. Alle lærte mye.

Takk til alle som stilte opp midt i ferietiden!

Tromsø Venstre sier velkommen tilbake Abid Raja !