Lanserte strandryddeappen “Rydde” på Bygdøy

Foto: Even Aronsen

Tirsdag deltok klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn med på lanseringen av strandryddeappen “Rydde” i Oslo. Nå blir det enda enklere å bidra i dugnaden mot plast i naturen.

Rydde er et samarbeid mellom Senter for oljevern og marint miljø og Hold Norge Rent, og ble lansert i Paradisbukta på Bygdøy. Rotevatn mener plast i havet er en av vår tids største miljøutfordringer:

– Marin forsøpling, plast og avfall på avvege er eit stort miljøproblem som truar livet i havet, naturen vår og livsgrunnlaget for alle som lever av havet og sjøen. Noreg er i førarsetet for ein global avtale mot marin forsøpling og mikroplast. Vi arbeider også med ein nasjonal plaststrategi, sa Rotevatn.

Godt oppmøte i Paradisbukta under lanseringen av Rydde.

Han mener dugnadsånden og frivilligheten er helt nødvendig i kampen mot plast i naturen:

– Det nasjonale ryddearbeidet er ein imponerande dugnad gjennom heile året. Den frivillige innsatsen har vært og kommer forhåpentlegvis til å være stor.

Regjeringen har over mange år økt innsatsen mot plast i havet, og støtten til Hold Norge Reint er den del av dette arbeidet:

– Vi har auka grunnstøtta til Hold Norge Reint over Statsbudsjettet, og vi har gitt Senter for oljevern og marint miljø viktige oppgåver. Ein av dei viktigaste oppgåvene for senteret innan marin forsøpling, er utvikling og drift av brukarvenlege digitale verktøy for det frivillige ryddearbeidet. Rydde-appen som lanserast i dag, er ei sentral del av dette, sa Rotevatn.