Bli kjent med Iselin Nybø

Næringsminister Iselin Nybø stiller til valg i Rogaland, og vil bli bedre kjent med deg. , Foto: Bella Engh/Venstre

Bli kjent med Iselin.

Stortingskandidat Iselin Nybø inviterer til åpne møter torsdag 3. juni og onsdag 16. juni. Her kan du stille spørsmål til toppkanidaten i Rogaland, og bli bedre kjent med hvorfor Venstre gjør en forskjell for Rogaland.

Meld deg på møte med Iselin her.

Iselin Nybø er Venstres Næringsminister i Erna Solbergs blågrønne regjering. Iselin er tidligere Stortingsrepresentant fra Rogaland. Hun er født i 1981, kommer fra Randaberg, og har tidligere vært leder for Rogaland Venstre. Hun har også vært innvalgt i kommunestyret i Stavanger. Iselin er Rogaland Venstre sin førstekandidat ved årets stortingsvalg, og nå ønsker hun å høre hva du er opptatt av.

Grønne nye arbeisplasser
Norge trenger flere jobbskapere som bidrar til vår felles velferd. Framtidas jobber er grønne. Næringsliv, kulturliv og frivillighet er viktig for levende lokalsamfunn med muligheter for alle. Venstre jobber derfor for at det skal være enklere å skape nye grønne arbeidsplasser.

Sats på kunnskap
Venstre vil ha ein skole for kunnskap og like muligheter. Det krever faglig sterke lærere og elever som får tillit til å mestre. Barna våre fortjener en god skole, derfor satser Venstre på læreren.

En grønn hverdag
Klimakrisa kan løses. I dag tar vi valg som får konsekvenser for våre barn og barnebarn. Ambisiøs miljøpolitikk handler om omsorg for folk vi er glade i. Venstre vil gjøre det enkelt og lønnsomt for deg å leve miljøvenlig.

Iselin Nybø er særlig engasjert i miljøpolitikk, utdanning og å skape nye arbeidsplasser.

Meld deg på møte med Iselin her.