Elisabeth Holter-Schøyen: Engasjert og stolt politiker

Elisabeth Holter-Schøyen, Asker Venstres førstekandidat.
Elisabeth Holter-Schøyen, Asker Venstres førstekandidat., Foto: Jeppe Holter-Schøyen

I dagens utgave av Røyken og Hurums Avis blir Asker Venstres førstekandidat, Elisabeth Holter-Schøyen, satt i rampelyset. Holter-Schøyen deler sine tanker om politisk engasjement, livet i Asker og hennes dedikasjon til å gjøre en forskjell.

Nedleggelsen av Hallenskog stasjon i 2011

Elisabeth husker tydelig det øyeblikket da hennes politiske engasjement ble tent. Det var en artikkel i Røyken og Hurums Avis som skrev om nedleggelsen av Hallenskog stasjon i 2011 som satte fart på henne. “Her må det være noen som har misforstått,” tenkte hun. Denne begivenheten ble starten på hennes politiske reise. Med 22 barn som tok toget til skolen hver dag, skjønte hun viktigheten av å gripe inn. Hun tok kontakt med alle politiske partier i Røyken og involverte seg i møter på Samferdselsdepartementet. Resultat? Hallenskog stasjon ble gjenåpnet ikke én, men to ganger.

Stolt av å være en del av Venstre

Elisabeth er stolt av å være en del av Venstre. Hun ble med på listen første gang i 2015. Hun reflekterer over sine valgkamperfaringer, fra den energiske interaksjonen med velgere til de utfordrende debattene som en selvproklamert “kontrollfrik”. Med et fast valgkampantrekk som inkluderer en Venstre-T-skjorte med budskap om “reint hav” og “hjerte for Oslofjorden”, viser hun sin dedikasjon til miljøet.

Pinnekjøttlag og stoler

Hun er ikke redd for å være seg selv og bruker sin kreativitet på ulike prosjekter. Fra å være initiativtager til et årlig pinnekjøttlag til å håndtere prosjekter som å fikse stoler, Elisabeth balanserer politikk med personlig lidenskap.

Oslofjorden, hurtigbåttilbud og svanemerkede skoler

Når hun blir spurt om hva hun ville endre i Asker hvis budsjett ikke var en begrensning, peker hun på Oslofjorden. Hun ønsker å redde den ved å iverksette tiltak for renseanlegg, landbruk og mot marin forsøpling. Utvidet hurtigbåttilbud hadde vært en drøm for innbyggerne som skal reise, og det hadde gjort mye for miljøet vårt.

Elisabeth deler også om sin stolthet over å ha bidratt til prosjekter som de svanemerkede skolene i Slemmestad. Hun er imponert over sine egne barns prestasjoner og kreativitet, og gleder seg over deres suksesser.

Elisabeth Holter-Schøyen er en førstekandidat som er lidenskapelig opptatt av å gjøre en positiv innvirkning på samfunnet. Hennes engasjement og dedikasjon er tydelig, og hun står klar for å representere Venstre i Asker med stolthet.

Du kan lese hele intervjuet med Elisabeth Holter-Schøyen i dagens utgave av Røyken og Hurums Avis.