Ny lokallagsleder i Frogn Venstre

Foto: Line Nyhus

Frogn Venstre avholdt 7/2-24 årsmøtet i lokalene til Drøbak akvarium. Vi fikk en flott og lærerik omvisning i akvariet av den eminente Klaus Bareksten. Det ble valgt nytt styre. Per Sætre Aas ble takket av etter sine tre år som lokallagsleder, med en lovprisende tale av den påtroppende lokallagslederen Therese Hofstad-Nilsen.

«Han har vært som en sjefsdirigent i denne politiske symfonien, og vi er alle her for å feire hans enestående innsats. Per har vært en leder av det sjeldne slaget – synlig på flere arenaer enn en rockestjerne og like engasjert som en barnefamilie på en god gammeldags søndagstur.»

Frogn Venstres nyvalgte lokallagsleder Therese Hofstad-Nielsen jobber til daglig som skadeforebygger i Fremtind Forsikring. Der er man av den oppfatning at alle skader er sløsing med ressurser, og at forebygging er noe av det mest bærekraftige man kan gjøre.

Therese sier hun kom inn i politikken ved en tilfeldighet, og sånn kan det være for mange. Hun ble for alvor aktiv i perioden 2019-2023 og har vært Venstres representant i Hovedutvalg for Miljø, plan og byggesaker. Therese ble valgt som ny leder for hennes egenskaper som en strukturert organisator, gode politiske hode, og unike evne til å knytte gode relasjoner.

I tillegg til engasjerte medlemmer i Frogn, deltok også Fylkesråd for plan, kulturminnevern, klima og miljø; Solveig Schytz. Solveig fortalte om arbeidet i Fylkesrådet, og hvilke planer som ligger klekkeklare for vern av natur, restaurering av natur, og ikke minst Oslofjorden.

Vi hadde også besøk av Viken Venstre (ja vi heter fortsatt Viken Venstre, da vi har vedtatt å fortsette som et regionslag) sin eminente leder Arjo van Genderen, som snakket om hvordan vi kan og bør starte neste valgkamp allerede nå, og om planene for regionslaget det kommende året.

Det nye styret i Frogn Venstre består av:

Styreleder: Therese Hofstad-Nilsen 1. varamedlem: Sverre Huse-Fagerlie

Nestleder: Line Stokholm 2. varamedlem: Knut Houge