Nytt styre i Agder Venstre

Leder Fredrik W. Knudsen (t.h.) og nestleder Ragnhild A. Wennberg i Agder Venstre., Foto: Agder Venstre

Lørdag 2. mars gjennomførte Agder Venstre sitt årsmøte. Nær 50 stemmeberettigede tilbrakte dagen sammen i bystyresalen i Kristiansand. Det ble tid til engasjerte foredrag og debattinnlegg om dagsaktuelle saker, og særlig situasjonen på Gaza opprører og engasjerer Venstres medlemmer i Agder. Fra Stortinget kom Ingvild Wetrhus Thorsvik og holdt foredrag om hva som er status for Venstre nå og inn mot valget i 2025. Fra Venstres Hovedorganisasjon kom Øystein Kvig Flagstad for å informere om hvilke ressurser som fins, og hvordan lokallagene kan bruke dem.

Flere saker ble belyst i generell politisk debatt. Ivar Bergundhaugen debatterte kraftfullt mot nedleggelsen av skolesenteret på Kjevik og opplevde bred støtte i salen, og Nertila Stringa holdt et viktig og informativt innlegg om vold i nære relasjoner, for å nevne noen.

Det ble vedtatt 5 politiske uttalelser, og ytterligere tre ble oversendt styret for videre arbeid.

Det ble også tid til de gode ordene til hverandre. Jan Kløvstad holdt minneord for Petter Toldnæs etterfulgt av et minutts stillhet, og selv ble Jan Kløvstad takket av etter nok en periode i styret for Agder Venstre, og flere tiår som aktivt medlem i Venstre. Også Per-Helge Kalvehagen gikk ut av styret og som leder, og vil bli takket av på et senere tidspunkt. Både Jan og Per-Helge kommer fortsatt til å være viktige ressurser for Venstre i Agder.

Det nye styret består av leder Fredrik W. Knudsen (Arendal), nestleder Ragnhild Angell Wennberg (Kristiansand), Sara Sægrov Ruud (Risør), Ivar Bergundhaugen (Kristiansand), Anita Vestøl (Farsund), Stig Kristian Marthinsen (Grimstad) og Asle Ydestad Tellefsen (Lindesnes).

Vi takker for tilliten og ser fram til en spennende periode med både landsstyremøte i Kristiansand og stortingsvalgkamp i 2025!

For styret

Ragnhild A. Wennberg