Venstre på alvor

Så var dagen kommet. Venstre får hedersomtale på lederplass i DT. Som eneste parti i Drammen arbeider vi for et sykehusalternativ som er fremtidsrettet og fleksibelt, som innbefatter trafikale løsninger hele byen tjener på, som sparer Norge for mellom NOK 3 og 4 milliarder, hvor ingen boliger må rives og hvor verneverdig bebyggelse spares.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

DT synes ikke dette er spesielt gode argumenter, og de forsøker nå å fremstille det som om Sundland er Drammens eneste område hvor boliger kan bygges. Derfor, mener DT, kan vi ikke bygge sykehus der.

Sykehuskorridor

Foto: © Lucian Coman | Dreamstime.com

Som eneste parti i Drammen mener vi at boliger kan bygges på Bragernes, hvis områdesykehuset settes opp på Sundland. Vi mener at sentrumsnære boliger vil være attraktivt for eksisterende og fremtidige innbyggere i Drammen, og vi er sikre på at dette vil tjene sentrum, sentrumshandelen og dermed Drammen. Der andre politiske partier og DT er livredde, ser vi løsninger som ivaretar miljøet og innbyggerne. Og, vi sparer penger på alternativet som vi står alene om.

Utfordringen vår er at vi enda ikke har fått de andre partiene i Drammen, Vestre Viken og Helse Sør-Øst til å få opp øynene for Sundland. Det arbeider vi imidlertid for hver eneste dag.

Venstre er et liberalt parti, og meningsspennet er således stort. Enkelte vil i det kommende ta enda mer parti med berørte innbyggere og jobbe for vern av bebyggelse. Andre i Venstre bruker sin energi på å fremvise hvor godt Sundland-alternativet er sammenlignet med Bragernes.

Vi håper at vi skal klare å snu flertallet, for Venstre ønsker sterkt et områdesykehus til Drammen. Hvis du kjenner behov for å delta i Venstres arbeid, så er det bare å ta kontakt. Vi lover å jobbe for Sundland og eksisterende bebyggelse på Bragernes til det eventuelt intet håp lengre finnes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**