Tror rådhuset kan bli billigere

Roy Heien (V) og Knut Sørli (Ap) tror at et administrasjonsbygg i Sætre kan bygges vesentlig billigere enn det om er foreslått.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det kommende administrasjonsbygget har en kostnadsramme på 55 millioner kroner. Kommunen må flytte ut av sine lokaler på Hovtun innen utgangen av 2012, og det haster dermed å få bygd nye lokaler. Kommunestyret satte tidligere i år ned to arbeidsgrupper i forbindelse med regulering av Sætre øst og vest.

Roy Heien

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Roy Heien sitter i begge utvalgene, og sier at arbeidet i Sætre øst har gått på skinner.

– Det arbeidet vi har fått til har vært veldig bra. Rett og slett en god og åpen prosess hele veien. Slik jeg ser det så har vi en fantastisk mulighet til å utvikle Sætre sentrum ned mot sjøen, men det fordrer at kommunen investerer, sier Heien.

Mer skeptisk er han til arbeidet som har foregått i vest-gruppen, som omhandler administrasjonsbygget og butikker. Selv om gruppene fram til nå har samarbeidet, har han en sterk følelse for at mye av dialogen har foregått bak lukkede dører.

– Alle møtene som har vært fram til siste møte i gruppene var for begge gruppene, men vi har kun diskutert Sætre øst. Det har bare vært løse rykter og lite reell informasjon om Sætre vest, sier Heien oppgitt.

Les hele oppslaget i Røyken og Hurums Avis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**