Til innhold

André N. Skjelstad

Skattesystemet, nødvendig infrastruktur og offentlige tjenester må virke sammen til å bygge opp et mangfold i næringslivet som kan ruste oss for framtida. Slik bevarer vi livskraftige lokalsamfunn.

André N. Skjelstad er Venstres stortingsrepresentant for Nord-Trøndelag. Han har tidligere sittet på Stortinget for Venstre, vært varaordfører i Verran kommune og medlem av fylkestinget i Nord-Trøndelag. Han har utdannelse fra forsvaret, men av yrke er han gårdbruker hvor han blant annet driver med melkeproduksjon.

Folk først

– Min viktigste inngang i alle saker er enkeltmennesket. Samfunnet og systemene vi bygger opp skal sette folk først, og alle skal ha like muligheter. Pampe-velde og inngrodde strukturer er noe som virkelig får meg til å tenne. Jeg vil ha åpenhet, innsyn og like muligheter. Vi ser system-staten mange steder, og derfor blir det mange områder som er viktige for meg. Jeg vil satse på kunnskap og like muligheter, slik at flest mulig blir i stand til å leve selvstendige liv og delta aktivt i samfunnet.

Vis varme

Jeg ønsker meg et samfunn som kan vise varme og raushet, der alle har rett til et verdig liv. Den rådende system-tenkinga gjør at gode reformer innen sosialtjenester, trygdesystem og helsevesen gang på gang mislykkes fordi vi som skal bruke tjenestene ikke passer inn i A4-malene.

Andre Skjelstad

Vi må skape nye verdier og grønn vekst, i Norge og i Nord-Trøndelag. Gode skoler, skattesystem som belønner ansvarlig ressurs-bruk, infrastruktur og offentlige tjenester må virke sammen til å bygge opp et mangfold i næringslivet som kan ruste oss for framtida og hindre at distrikter som Nord-Trøndelag stagnerer. I dag suges all vekst inn til sentrale strøk og til olje-næringene. Det gjøres alt for lite for å stimulere andre typer virksomhet og nyskaping.

Få de ferskeste nyhetene, kunngjøringene og invitasjonene.
Rett fra kilden. Abonner på vårt nyhetsbrev.
Meld på nyhetsbrev
Lukk

Abonner på vårt nyhetsbrev

Meld på nyhetsbrev
Du kan melde deg av når som helst.