Stem på Anniken Fredriksen

Anniken Fredriksen står som nr. 5 på Larvik Venstre sin valgliste. Hun er 28 år og bor i Vestmarka. Hennes hjertesaker er skole og barnehager.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Hvorfor skal folk stemme Venstre?
Venstre setter barn og unges forutsetninger og oppvekstvilkår på dagsorden, og har en dyp forankring i skolepolitikken. Venstre investerer i deres fremtid, og har et målrettet fokus på kvalitetssikring så vel i barnehage og skole, som i barnevern og kulturtilbud. Samtidig spiller miljøpolitikken en viktig rolle i relasjonen mellom barns fremtid og forutsetninger. Venstre tilrettelegger for en trygg og ansvarsbevisst oppvekst, der barn og unge blir tatt på alvor og blir inkludert i sin egen fremtid. Venstre verner om våre rettigheter til å ta ansvar, til å delta og til å vise omsorg.

Anniken Fredriksen

Foto: Line Loholt

Slik beskriver Anniken Fredriksen seg selv:
Student, 3 året. Førskolelærer, estetisk linje ved Tollboden, Larvik.
Sivilstatus: Skilt, 2 barn.
Aktuell: 5 kandidat på Larvik venstres liste til kommunevalget 2011. Organisatorisk nestleder.

Hvordan bør Larvik se ut i 2020?
Barnehagene og skolene er et forbilde på landsbasis for kvalitet, integrering og omsorg. Vi ser et oppveksttilbud som fremmer likestilling mellom individer, og som sikrer kvalitet i det pedagogiske og faglige innholdet.
Det eksisterer miljøstasjoner som er integrert i et samarbeid mellom bedrifter, skoler og barnehager, der gjenbruksmateriale blir brukt som en del av det faglige miljøet, og som inkluderer og engasjerer mange deler av samfunnet.
Pedagogiske virksomheter har minimum 80% faglærte ansatte.

Du er turistguide for en dag i Larvik, hva ville du viste frem?
Verksgården, Lågendalen og Staveren/helgeroa/nevlunghavn-mølen.

Hva vil du helst oppleve på Bølgen?
Barnas kulturfestival, av barn, for barn.

Våre kandidater:
Frem mot valget kommer mange av våre kandidater til å bli presentert på hjemmeside.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**