Kronprins Haakon kommer!

Abid Q. Raja inviterer til nytt dialogmøte søndag 22. mars; kl. 13-15.30 på Litteraturhuset. Tema for møtet er hat. Kronprins Haakon kommer, det samme gjør PST-sjef Jørn Holme og flere andre spennende innledere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

– Jeg er glad for at kronprinsen har sagt ja til å delta. Han har vært oppriktig engasjert i minoritetenes hverdag, enten det er muslimer, jøder, homofile eller narkomane. Hans deltagelse er også et signal til etniske minoriteter i Norge om at alle er like mye verdt i Norge og at kongefamilien bryr seg om den pågående debatten om islam, sier Raja.

Abid Q. Raja

Venstres Abid Raja står bak serien med dialogmøter. Det første dialogmøtet hadde temaet: Hvordan unngå voldelige demonstrasjoner, og kom rett i etterkant av gateopptøyene i Oslo tidligere i vinter.

Praktisk informasjon om dialogmøtet
Dato: Søndag 22. mars, 2009
Tid: 13.00 – 15.30
Sted: Litteraturhuset, Wergelandsveien 29 i Oslo

Innledere:
– Kronprins Haakon

– VG-redaktør Hanne Skartveit

– PST-sjef Jørn Holme

– Forfatteren av boka Islamisten, Ed Husain, som bor i England, har bekreftet at han kommer. Boka handler om hvordan han ble radikal islamist og deltok i blant annet Hizb Ul Tahrir, og hvordan han kom seg ut. Vi skal diskutere hva slags hat muslimer opplever de bli utsatt for, men også om det er hat muslimer retter mot samfunnet; feks jødehat eller hat mot homofile. En jente skal også fortelle hva hun følte da hijaben ble brent; og hvordan hun føler seg hatet av og i det norske samfunnet fordi hun går med hijab. Velkommen!

Se også Facebook-event

For spørsmål om møtet: