Et inspirerende årsmøte

I helga avholdt Akershus Venstre sitt årsmøte i Ski. Det viktigste saken var å vedta Akershus Venstre sitt program for fylkestingsvalget i 2011. Trine Skei Grande besøkte årsmøtet, og vi fikk en presentasjon av Venstres nye næringspolitikk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Tilsammen deltok ca. 100 personer på årsmøtet, som ble avholdt i Ski denne helgen.

Venstres leder, Trine Skei Grande, holdt en inspirerende tale for årsmøtet.

Foto: Venstre

Trine Skei Grande besøkte årsmøtet og holdt et inspirerende innlegg hvor hun både var innom Venstres ideologi, historie og de viktigste temaene som Venstres vil fokusere på i valget som nærmer seg. Det var en inspirert og entusiastisk forsamling som etter Skei Grandes innledning gav seg i kast med å få spikret Akershus Venstres program for fylkestingsvalget.

Lars Peder Nordbakken, fylkesleder i Akershus Venstre takket Grande.

Et program som tar høyde for vekst
I Akershus er det ventet en stor befolkningsvekst i løpet av de neste tiårene. Økt press på areal og samferdsel vil kreve helhetlig og langsiktig planlegging på regionalt nivå som tar hensyn til gode samferdselsløsninger, næringsutvikling, jordvern og kulturminnevern, sammenhengene friluftsområder og skoletilbud. Akershus Venstres program for 2011-2015 ble vedtatt i helgen, og vil bli publisert på nettsidene så snart det er ferdigredigert.

Næringspolitikk for framtiden

Lars Peder Nordbakken presenterte sluttrapporten til Venstres verdiskapingsutvalg. Verdiskapingsutvalget har lagt fram rapporten “Liberale reformer for økt verdiskaping”, som er Venstres svar på hvordan vi kan få et verdiskapende, dynamisk og bærekraftig næringsliv i framtiden. – Vi må skape attraktive steder og miljøer i forhold til å drive næring. Vi må satse mer på innovasjon og entreprenørskap og gjennomføre reformer av det offentlige virkemiddelapparatet, sa Nordbakken. Rapporten skal behandles på Venstres landsmøte i april.

Trine Skei Grande og James Gatbel Joak.

Fikk besøk fra Sør-Sudan

James Gatbel Joak fra Sør-Sudan kom på besøk på årsmøtet for å lære mer om demokratiet i Norge. Joak er representant for det liberale partiet i Sør-Sudan.

Årsmøtet vedtok tre politiske uttalelser:
– Staten må ta økt ansvar for kollektivtrafikken i hovedstadsområdet
– Vil sikre Alfateamet som lavterskeltilbud
– By- og stedsutvikling med mennesket i sentrum

Se flere bilder fra årsmøtet på Akershus Venstres Facebook-gruppe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**