Foto: Marit Vea

Valgvake

Mandag 13. september inviterer vi til valgvake på Det Norske Teatret! Det er mange som har arbeidet mye og stått på både tidlig og sent i valgkampen. Dette er kvelden hvor vi samler oss for å feire all den gode innsatsen. Sammen venter vi i spenning mens stemmene blir talt opp.

PÅMELDING: https://forms.gle/rkZJFtgPS8KvB5zGA

Dørene åpner klokka 20:00. Vi ber om at alle kommer før kl. 22.00. Hvis du har behov for å komme senere enn det, må du avtale dette på forhånd. Husk å ta en økt som listebærer først! Vi trenger folk utenfor valglokaler i hele byen!

På valgvaken viser vi valgsendingene og det blir muligheter til å kjøpe drikke i baren.

Av hensyn til smittesporing og mulige antallsbegrensninger, er det nødvendig med påmelding. Påmeldingsfristen er 12. september. Meld deg på her:https://forms.gle/rkZJFtgPS8KvB5zGA

For å få plass til alle, vil det derfor bli nødvendig for alle deltakere å ha et grønt koronasertifikat.

Ditt koronasertifikat finner du ved å logge deg inn med BankID eller tilsvarende på https://www.helsenorge.no/koronasertifikat eller ved å laste ned Helsenorge-appen på mobilen. Hvis du vil vise sertifikatet ditt uten internett-tilgang, kan du laste ned en kopi på mobilen eller skrive det ut på papir.

Hvis du har tatt minst én vaksinedose og det har gått minst tre uker siden du tok første dose, regnes du som beskyttet. Da vil du ha grønt koronasertifikat. Du vil også ha grønt koronasertifikat om du har gjennomgått koronasykdom i løpet av de siste seks månedene, og det har gått minst ti dager siden sist du testet positivt.

Hvis du er usikker på om du har grønt koronasertifikat, bør du sjekke din status på https://www.helsenorge.no/koronasertifikat eller ved å laste ned Helsenorge-appen allerede i dag.

Hvis kontrollsiden viser at du har et rødt koronasertifikat, må du teste deg med en hurtigtest på mandag før valgvaken. Du kan teste deg hvor du vil, men Oslo Venstre har inngått avtale med Dr. Dropin om å bruke deres kulturstasjoner i Oslo sentrum. De finnes i Spikersuppa (10.00-17.00), på Jernbanetorget (08.30-20.00) og på Bislett (10.00-17.00). Det er gratis å teste seg, og du får svar innen en time. Hvis testresultatet er negativt, vil du få grønt koronasertifikat i de neste 24 timene. Les mer om gratis hurtigtester her: https://drdropin.no/kulturstasjon

Som ellers under pandemien, gjelder fortsatt de generelle hygienereglene om å holde avstand og vaske hender. Om du er syk, bli hjemme.

Hvis du har noen spørsmål, kan du kontakte sekretariatsleder Boye Bjerkholt på telefon 93412869 eller e-post boye.bjerkholt@venstre.no.

Vi ser frem til å ønske aktivister, medlemmer og støttespillere velkommen til valgvake!