Tok opp likestilling

Christoffer Biong, leder i Oppland Unge Venstre, mener det er viktig å fortsette å jobbe for mer likestilling. Han mener at vi fortsatt har en lang vei å i kampen for likestilling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Christoffer Biong

Foto: Tiri Arntzen

Biong er selv aktiv i likestillingsdebatten, og hadde i dag (12.03.07) et innlegg i Avisa Hadeland der han tar opp dette. – Jeg mener at vi har sporet av i kampen for likestilling, uttaler Biong. – Likestillings- og feminismedebatten har blitt ført av ekstremister som ikke har appell hos vanlige folk. Han ønsker seg en ny likestillingsdebatt.

– Jeg mener at vi må bringe debatten tilbake til et slikt nivå at mannen i gata får lyst til å engasjere seg. For det er ikke tvil om at vi fortsatt har mange viktige slag å kjempe også i tiden framover, uttaler Biong.

Biong deltok selv i markeringen av kvinnedagen 8. mars. – Jeg var med på markeringen “Ta natta tilbake”, som egentlig skulle handle om å sette en stopper for voldteksbølgen som har vært i Oslo.

Les innlegg om liberal feminisme her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**