Årsmelding for Oppdal Venstre for 2007

Stor aktivitet i lokallaget, medlemsvekst og et litt skuffende kommunevalg er stikkord for årsmeldinga som ble vedtatt på årsmøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

ÅRSMELDING FOR OPPDAL VENSTRE 2007
Styret har i 2007 bestått av:
Odd Gunnar Jære Hoel, leder
Bjørg Golten Sneve, kasserer
Tor Snøve, styremedlem
Ruth Kristin Dørum, styremedlem
John Vammervold, styremedlem
Varamedlemmer:
Ingrid Mellem
Hans Bøe

Styret har hatt 5 styremøter og behandla 11 saker. I et valgår er det naturlig at de fleste sakene har handla om valg, nominasjon og programarbeid.

De åpne gruppemøtene foran hvert kommunestyremøte har også blitt brukt til drøfting av styresaker når det har vært nødvendig.

Styret ble valgt til nominasjonsnemnd foran kommunevalget. Det ble tatt kontakt med aktuelle kandidater både skriftlig og muntlig. Styret satte opp forslag til valgliste, og nominasjonsmøtet ble holdt 12.mars -07.
Den 26.mars arrangerte vi et vellykka treff hos Tone og Tore Viken i Bestemorstuggu for listekandidatene og andre interesserte.
Svært mange deltok i utarbeidinga av valgprogrammet. Med kommunikasjon gjennom e-post fungerte arbeidet godt. Det kom mange innspill, noe som førte til et godt og framtidsretta program. Endelig behandling av programmet ble gjennomført på juni.
Styret tok initiativ overfor de andre lokalpartia om å lage ei felles valgavis. Initiativet fikk tilslutning fra H, KrF, SP og SV. De fem partia gjennomførte dugnad for klargjøring av aviser og stemmesedler for utsending.
Valget ga en tilbakegang på 0,8% for Venstre i Oppdal. Det betydde dessverre også at vi fikk bare en representant (Ingrid Mellem) i kommunestyret. Ved konstitueringa fikk Ingrid plass i formannskapet. I denne sammenhengen stilte Venstre felles liste i et valgteknisk samarbeid sammen med FrP, H, KrF og SV.

Bjørg Golten og Tore Sneve møtte på årsmøtet i Sør-Trøndelag Venstre .
Bjørg representerte Oppdal Venstre på nominasjonsmøtet foran fylkestingsvalget.

Hans Bøe var utsending på Venstres landsmøte.

Lokalpolitisk vises til egen årsmelding fra kommunestyregruppa.

Medlemstallet pr. 31.12.07 er i følge sentrale lister 22. Av disse har 15 betalt kontingent for 2007. Styret har i det siste gjort framstøt for å verve flere medlemmer.

Når det gjelder økonomien vises til regnskapet.

Oppdal, 21.januar 2008

Odd Gunnar Jære Hoel