Ny organisatorisk nestleder

Thor W. Togstad er den nye organisatoriske nestleder i Akershus Venstre. Her er presentasjonen hans.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Thor W. Togstad

Han er banksjef i DnB NOR der han primært har arbeidet innen økonomiområdet samt strategi- og forretningsutvikling. En periode var han administrerende direktør for Norsk Bankkompetanse, som var et samarbeidsselskap for norske banker med formål å overføre kompetanse til bank- og finanssektoren i Øst-Europa og andre land under utvikling. Han har hatt en rekke tillits- og styreverv, og er i dag blant annet styreleder for Oslo Handelskammer.
Thor kommer opprinnelig fra Nes på Romerike, og bor siden 1985 i Gjerdrum. Han har siviløkonomutdannelse med masterpåbygning.

Politisk bakgrunn
Thor startet sitt politiske liv da han var med på å starte Nes Unge Venstre i 1965. Her ble han nestleder og studieleder, før han flyttet til Bergen og ble styreformann i Studentvenstrelaget. I samme periode var han blant annet styremedlem i Bergen Venstre og Norges Liberale Studentforbund. I dag er Thor nestleder i Gjerdrum Venstre samt medlem av kommunestyret og nestleder i Kontrollutvalget i Gjerdrum. Han sitter også som varamedlem til Kontrollutvalget i Akershus Fylke.

Viktigste politiske saker

Thor er opptatt av næringspolitiske spørsmål både lokalt og nasjonalt. Som politiker har han blant annet interessert seg for utøvelse av eierstyring og god virksomhetsledelse av statlige og kommunale virksomheter, der han ser et betydelig forbedringspotensial. Han har også engasjert seg i arbeidet med sosialt ansvar, deriblant videreutviklingen av borgerlønnskonseptet hvor etableringen av NAV går inn som et naturlig utviklingstrinn. Forøvrig har han vært aktiv i kulturlivet blant annet i sitt arbeid som formann i Romerike Historielag og medlem av styret i Akershus Kulturvernråd. For øvrig er Thor opptatt av at Venstre opparbeider seg den politiske bredde som er nødvendig for et mellomstort parti under utvikling.

Som organisatorisk nestleder vil han ha fokus på å styrke fylkessekretariatet og gjøre det til en best mulig serviceinstitusjon for lokallag og medlemmer. En målsetting er å oppnå involvering og utvikling av våre medlemmer ved opplærings- og samhandlingstiltak, og han vil arbeide for at Akershus Venstre når sitt mål om å bli det nest største fylkeslaget i landet.

Mobiltelefon: 975 41 226
Epost: [email protected]