Årsmelding for Oppdal Venstre 2009

Oppdal Venstre la fram årsmeldinga si under årsmøtet mandag 25.jan. Forøvrig et godt besøkt årsmøte.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

ÅRSMELDING FOR OPPDAL VENSTRE 2009
Styret har i 2009 bestått av:
Odd Gunnar Jære Hoel leder
Trygve Sande nestleder
Bjørg Golten Sneve kasserer
Gerd-Mette Drabløs sekretær
John Vammervold styremedlem
Varamedlemmer:
Eirik Lien
Hans Bøe

Årsmøtet ble holdt på Grøsethkafèen mandag 19.jan. 2009. Det møtte 11 stykker.
Styret har hatt 2 styremøter og behandla 12 saker. Men både telefon og ikke minst e-post har blitt nytta til drøfting av styresaker. I tillegg har de åpne gruppemøtene foran hvert kommunestyremøte også blitt nytta til drøfting av styresaker når det har vært nødvendig.
Turi Teksum og Odd Gunnar Jære Hoel var lagets utsendinger på årsmøtet i Sør-Trøndelag Venstre 7. — 8. februar i Trondheim.
Foran alle kommunestyremøta har vi hatt åpne møter på Grøsethkafèen for å drøfte saklista. Seks-åtte personer har oftest møtt opp slik at vår representant i kommunestyret har fått innspill og gode råd med på vegen.
Ingrid Mellem og Odd Gunnar Jære Hoel deltok under Venstres 125-årsjubileum i Gamle Logen i Oslo 28.januar.
Torsdag 5.februar ble det arrangert fellesmøte mellom Venstrelaga i Meldal, Rennebu og Oppdal på Berkåk. Tema: Venstreskolen + aktuell politikk. Guri Melby leda oss gjennom kvelden. Tre stykker deltok fra Oppdal.
Onsdag 15.april hadde vi besøk av stortingsrepresentant Odd Einar Dørum. Dagen gikk med til besøk hos skiferprodusenten Minera, v/Arne Robert Skaslien, Sivert Sæteren og Knut Fossum, hos VPG, v/Trygve Sande, på Oppdal Videregående skole, v/Kirsti Welander og på Haugen gård leirskole, v/Tove Husdal, Svein A. Dørum og Tore Krogen. Om kvelden ble det arrangert åpent møte på Aune skole. Dørums tema var: Kvalitet i skolen. Om lag 30 personer møtte opp og hørte en, som vanlig, opplagt Odd Einar Dørum. Det ble en god diskusjon etter innlegget. Guri Melby deltok på de tre siste besøka og under møtet om kvelden.
Møtet ble besøkt av politikere fra de fleste andre partia + Venstrefolk fra Midtre Gauldal, Meldal og Sunndal.
Vi fikk gode oppslag i begge lokalavisene.
Onsdag 3. juni arrangerte vi åpent møte på OVS. Tema: Arealdelen av kommuneplana. Jan Kåre Husa orienterte om arbeidet så langt. Møtet ble besøkt av 13 stykker.
Stortingsvalget 2009 ble ingen god opplevelse for Venstre, heller ikke i Oppdal. Lokalt mista vi 1,4% av stemmene sammenlikna med 2005.
På oktober -08 sendte vi inn en del merknader og endringsforslag til Venstres stortingsvalgprogram. Noen av våre merknader kom inn i det endelige programmet, bl.a. under skole.
Leder deltok på Venstres landskonferanse på Gardermoen 24. — 25. oktober.
Lokalpolitisk vises til egen årsmelding for kommunestyregruppa.
Når det gjelder økonomien vises det til regnskapet.
Medlemstallet pr. 31.12.09 er i følge sentrale lister 26. Av disse har 18 betalt kontingent for 2009. Det samme som i 2008. I løpet av 2009 fikk vi ett nytt medlem, mens ett meldte seg ut.
Oppdal, 14. januar 2010
Odd Gunnar Jære Hoel