Stopp datalagringsdirektivet

Aksjonen hadde markering flere steder i landet. Foran Stortinget holdt Trine Skei Grande appell foran en stor, ung folkemasse

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Datalagring

Foto: Trine Skei Grande

-I 1789 storma franske borgere Bastillen for å forsvare grunnleggende borgerrettigheter. Siden har det vært en kontinuerlig kamp om borgerrettighetene sida – også i vår rettssak. Dagens rettsprinsipp er bare i regulert for den analog verden. Grunnleggende rettigheter oppheves i den digitale verden. Nå er det på tide å ta et oppgjør.
Vi skal ha like store rettigheter i den digitale verden som i den analoge verden. Personvernet er viktig å forsvare og skal verne om våre liv. Kunne Postverket få tillatelse til å lagre alle alle brev i tilfelle det sto noe hemmelig i dem? Nei, og dere unge som er her idag er et bevis på at denne kampen skal vi vinne, avslutter appellanten Trine Skei Grande (V).
Stopp Datalagringsdirektivet hadde lørdag 10. april 2010 markeringer flere steder i landet. Denne videoen er fra Oslo og viser Trine Skei Grande som holder en appell.
se video

Video hentet fra YouTube. For full video klikk her.

her.

Kilde: Frank Eivind Rundholt (film), alle appellene fra arrangementet liggger på bloggen hans her

/AHo

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**