Tror på liberal seier i Sverige

Til søndag er det valg i Sverige, og Østfold Unge Venstre gjør det de kan for at liberalere skal vinne valget. 30 unge liberalere var nemlig og hjalp til med valgkampen i Göteborg. – Det var interresant å se at søsterpartiene våre prioriterte miljø og skole høyt, som oss selv, men minst like lærerikt var det å se deres liberale løsninger innen likestilling, arbeid og eldrepolitikk, sier leder av Østfold Unge Venstre Per Magnus Finnanger Sandsmark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Per Magnus Finnanger Sandsmark

Foto: Halden Arbeiderblad

— Både Folkpartiet Liberalerna og Centerpartiet er søsterpartiene våre, og en del av den sittende regjeringen, Alliansen, i Sverige. De ligger godt an på meningsmålingene, men som vi vet er det valgdagen som gjelder, sier Finnanger Sandsmark.

Hele 30 ungdommer fra hele Østlandet deltok på debattskoleringen og valgkampen i Göteborg. De hjalp Centerpartiet og Folkpartiet med nattstands, debatter, løpeseddelutdeling og kampanjer for både Alliansen og økning av valgdeltakelsen blant unge.

Sjekk Centerpartiets Ungdomsförbund kampanje for et bedre arbeidsmarked for unge her

Se Folkpartiets politikk for ungdom her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**