Simen Saxebøl er Hobøl Venstres ordførerkandidat

I 2007 fikk Hobøl Venstre 13,1 % av stemmene i kommunevalget og tre representanter i kommunestyret. Nå har Venstre fått flere medlemmer, lenger liste og er klare for at Simen Saxebøl skal bli Hobøls neste ordfører.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Simen Saxebøl

Foto: Hobøl Venstre

Simen (33) kom inn i Hobøl-politikken i 2003. Han ble da valgt inn i kommunestyret, og ble samtidig fast medlem av Hovedutvalg for oppvekst og omsorg. Ved valget i 2007 ble Simen gjenvalgt som kommunestyrerepresentant, og ble også valgt inn i Formannskapet.

Simen har videre bred erfaring fra samfunnslivet gjennom mange års innsats i ulike frivillige organisasjoner, både på lokalt, regionalt og nasjonalt plan. Han er født og oppvokst på Saksebøl nær Ringvoll, og er i dag bosatt på Knapstad. Simen har jobbet som advokatfullmektig i Oslo og er nå administrasjonsleder i Norges 4H.

– Jeg er svært fornøyd med å levere den lengste lista Hobøl Venstres historie Den inneholder en god blanding av nye og gamle kandidater, med god fordeling på alder, kjønn, bakgrunn og bosted i bygda, sier Simen Saxebøl.

Toppkandidatene er:
1. Simen Saxebøl, f. 1978, 1823 Knapstad
2. Børt Erik Vikheim , f. 1969, 1825 Tomter
3. Ragnhild Saxebøl, f. 1973, 1827 Hobøl
4. Eirik Romstad, f. 1956, 1825 Tomter
5. Synnøve W. Ihlebekk, f. 1968, 1827 Hobøl

Se hele lista her.

Se oversikt over toppkandidatene i alle Østfoldkommunene her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**