Ap splitter fylket

Skiptvet-ordfører Svein Olav Agnalt (Ap) er bekymret for at de ulike regionene ikke får godt nok gjennomslag i Østfold, og vurderer å samarbeide mer mot Akershus. – Det er Ap som er den store motstanderen mot et samlet Østfold. Det er de som sentraliserer skoletilbudet og stemmer mot oppgradering av riksvei 22 og tog mellom Rakkestad og Sarpsborg, sier Venstres Per Magnus Finnanger Sandsmark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Per Magnus Finnanger Sandsmark

Foto: NRK Østfold

– Det er Skiptvet-ordfører Agnalts eget parti sin feil at fylket faller fra hverandre. Venstre vil ta grep for å sikre vekst i fylket, ikke utav fylket, mener det liberale sentrumspartiets førstekandidat Per Magnus Finnanger Sandsmark.

Venstre mener at Ole Haabeth og resten av Østfold Ap er hovedpådriverne for å splitte Østfold. AP har stemt mot oppgradering av riksvei 22 og ønsker ikke å gjenåpne jernbanen mellom Rakkestad og Sarpsborg. AP har ikke villet styrke kulturtilbudet i hele fylket, slik Venstre foreslo når fylkesscenen skulle vedtas.

– I tillegg til fylkesscene trenger vi et gøranes godt kulturtilbud i hele fylket. Venstre går til valg på et felles løft for Østfold som binder fylket sammen. Da må vi ha fremtidsrettet infrastruktur i form av vei og bane mellom regionene, ikke bare ut av fylket. Vi må ha skole- og kulturtilbud i hele Østfold og en storsatsing på en bedre skole, sier Venstres førstekandidat til fylkestingsvalget, Per Magnus Finnanger Sandsmark.

Ap har vært hovedpådriveren for et sentralisert Østfold, der Indre Østfold glir mot Follo i stedet for å få et godt tilbud i fylket.

– Venstres Borghild Tenden har tatt opp jernbanetilknytning mellom Indre Østfold og sykehuset på Kalnes i Stortinget. Det er nødvendig, for å sikre et godt velferdstilbud i hele fylket, at det blir lett å komme seg til sykehus, skoler og kulturtilbud i hele fylket, påpeker Finnanger Sandsmark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**