På rundtur i kommunen med Lørenskog Venstres topptrio

Søndag 14. og søndag 21.august tok Lørenskog Venstres tre toppkandidater Bjørn, Torild og Lisa en tur rundt i bygda med et knippe innbyggere for å fortelle om ulike utbyggingssaker som er på trappene og orientere om hva Venstre står for.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Man flagget på halv stang i anledning den nasjonale minnedagen for ofrene etter 22/7.

Lørenskog Venstre gjentok søndag 21.august sykkel-sightseeing-konseptet fra søndagen før. Ved oppmøtestedet utenfor Mailand videregående skole, under flagget på halv stang i anledning den nasjonale minnedagen etter 22/7, møttes representanter for lokalpartiet og interesserte innbyggere til felles sykkeltur rundt i Lørenskog.

1.kandidat Bjørn Ivar Gran ledet an gjennom kommunen med innbyggere på slep.

Førstekandidat Bjørn Ivar Gran var guide på turen og bidro med både lokalkunnskap om svenskefurua, bakgrunnen for turveien langs Langvannet og den forestående brubygginga over vannet, og redegjørelser for utbyggingssaker de siste årene og for planer for årene som kommer. Med sin bakgrunn fra kommunestyret kunne han gi et innblikk i hvilke utbyggingsprosjekter Lørenskogs befolkning har i vente og hva som er Venstres standpunkt i disse sakene.

Postens Østlandsterminal på Robsrud-jordet i Lørenskog

Veien gikk også om Postens østlandssentral på Robsrud-jordet, der tilhørerne fikk høre hvordan ja eller nei til Posten i en periode omtrent splittet Lørenskog i to leirer.

Videre gikk turen bort til Rolvsrud Park og “t-banetomta” (trekanttomta mellom Rastaveien, Snorres vei og Nordliveien) der utbyggerne nærmest står klare med boligbyggespaden i et større kommunalt prosjekt.

Fotballbanen på Rolvsrud stadion

Med utsikt over Rolvsrud stadion fikk tilhørerne informasjon om planene om å bygge ut den brakke delen av stadionområdet til et skikkelig friidrettsanlegg – det eneste i Lørenskog når det kommer på plass.

Etterpå gikk turen videre til Skårersletta, der NAV-bygget markerer den nye veibredden som er tiltenkt sletta, og videre opp mot Sørli, der Venstre før sommeren fikk med seg de andre partiene på å opprette en egen gründerfabrikk for kommunens kreative sjeler i ledige Løkenåsveien-lokaler ved Skårer kirke.

…om da Posten fikk byggeflertall i Lørenskog kommunestyre (2006)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**