Valget nærmer seg!

Oppsummering av valgkampen i Oppdal Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Kommune- og fylkestingsvalg mandag
Det er rekordmange velgere som har forhåndsstemt ved dette valget. Hele 530 000 personer har gjort det. Det er 40% økning fra valget 2007! Det vil helt sikkert bety at dette valget får større deltakelse enn på lange tider.
Radiodebatt fredag
Mediehuset OPP avvikla debatt i Radio E6 fredag. Alle førstekandidatene i Oppdal stilte opp til ca. 1 ½ times debatt i foajèen på Kulturhuset. Gerd-Mette gjorde en svært god figur. Det er det ikke bare vi "nærmeste" som sier! Også folk fra andre partier berømma innsatsen. Hyggelig! Debatten femna om det meste innen kommunal drift og forvaltning.
Stand
Lørdag 10.9 var noen av oss på avsluttende stand på torget. (Noen av oss var våre tre listekandidater på 1., 2. og 3.plass, Gerd-Mette, Sebastian og Ingerid. Eirik L. var innom flere turer, og undertegnede var der.) Strålende sol og varmt vær gjorde det til en fornøyelse å være ute og snakke med folk. Så veldig stor trafikk var det egentlig ikke, men vafler og tipping av valgutfall er kontaktskapende.
Partilederdebatt
I går kveld var det avsluttende partilederdebatt på TV2. Trine S. G. er en dyktig debattant, og fikk fram viktige poenger i Venstres politikk. Ved slutten av debatten skulle det utnevnes vinnere av årets valgkamp. Høyre ble utnevnt som det vinnende parti, men Trine, sammen med statsministeren, ble utnevnt som de vinnende partilederne! Gratulerer!
Meningsmålinger
Det siste døgnet har det kommet fire svært gode landsomfattende målinger for Venstre. I går kom det to som viste 6,2% oppslutning (VG og TV2) og ei på 7,6% (Dagbladet). I dag kom det ei på 7,1% i Aftenposten. Gledelig! Nå får vi håpe at målingene er sånn noenlunde korrekte. Det som gjøres kan er nå gjort. Dvs. fremdeles er det muligheter for å sende e-post, SMS eller ta en telefon til noen vi tror kan stemme Venstre ved morgendagens valg. Den tilsendte videoen med Trine S. G. kan også videresendes. Tenk etter om du har noen rundt deg som kan påvirkes på en positiv måte!
Nye medlemmer
Det registreres med glede at Oppdal Venstre så langt i 2011 har fått 5 nye medlemmer! To av disse er kommet siste uka. Faktisk har ikke jeg opplevd så mange nye medlemmer noen gang i min karriere i O. V. Og den begynner å bli skrekkelig lang. Kan ikke skjønne anna enn at det spår godt for framtida.
Takk!
Uavhengig av valgresultatet mandag 12. er det grunn til å si takk for innsatsen til dere alle i forbindelse med det spesielle kommune- og fylkestingsvalget 2011. Rekordmange har skrevet innlegg og sendt avisene. Det er så bra at det er flere som ytrer seg. De to dagene på stand har vi vært godt befolka. Vet ikke hvor mange som har blitt inspirert til å stemme Venstre gjennom annonsene vi har hatt i lokalavisene. Uansett har det vært fine blikkfang med sin fargerike utforming.

Da håper vi på et godt resultat både lokalt, på fylkesplan og i landet for øvrig!

Vår lokale målsetning er
TO I KOMMUNESTYRET, DRØMMEN ER TRE!

Hilsen
Odd Gunnar