Nominasjonsmøte avholdes 14. juni

Buskerud Venstre er tidlig ute med å nominere kandidater til stortingsvalget i 2013. Torsdag 14. juni skal Venstrefolk fra hele fylket velge kandidatene som skal bekle plassene på listen og kjempe om stortingsplass.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Stortinget, stortingsbygningen

Foto: © Stortingsarkivet/Teigens Fotoatelier

Nominasjonsmøtet finner sted på Rosthaug videregående skole avd. Buskerud i Åmot og starter kl. 18.30. Nominasjonsnemda har lagt frem sitt forslag. Listen toppes av fylkesleder Rebekka Borsch fra Røyken, Yousuf Gilani fra Drammen og Øystein Senum fra Kongsberg.

“Det har vært en spennende prosess med gode diskusjoner og samtaler. Vi er sikker på at vi nå har satt sammen et bra team fra Buskerud Venstre som vil sørge for at vi nå får en plass på Stortinget”, sier lederen for nominasjonsnemnda, Knut Anders Berg. Valgprognosene så langt i år viser at Venstre har en reell sjanse til å kapre et av stortingsmandatene i Buskerud.

Dette er listeforslaget fra nemnda:

1. Rebekka Borsch, Røyken
2. Yousuf Gilani, Drammen
3. Øystein Senum, Kongsberg
4. Sissel Urke, Ål
5. Helge Stiksrud, Ringerike
6. Erik Hørluck Berg, Modum
7. Gunn-Torill Homme Mathisen, Hurum
8. Adrian W. Tollefsen, Øvre Eiker
9. Tove Hofstad, Lier
10. Hallvor Lilleslett, Gol
11. Anna Solgaard Evensen, Nedre Eiker
12. Bjørn Flo Knudsen, Kongsberg
13. Nina Johnsen, Lier
14. Ida Marie Brown, Drammen

For spørsmål rundt møtet, ta kontakt med lederen for nominasjonsnemnda Knut Anders Berg, mobil 93444069, eller fylkesleder Rebekka Borsch, mobil 40044474.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**