Venstres landsmøte 2013 til Fornebu

Venstres landsstyre har bestemt at Venstres landsmøte 2013 skal avholdes i Akershus. Akershus Venstre ønsker velkommen til Fornebu! – Jeg har gleden av å dele med dere at landsstyremøte nå for litt siden har godtatt innstilling fra oss i sentralstyret. Landsmøte 2013 vil som 2012 bli avholdt i Akershus – på Quality Hotel Expo Fornebu, sier Abid Q. Raja.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Raja var fornøyd med beslutningen. – Dette lover godt for Akershus og for Venstre!

Akershus Venstre får gleden av å være vertskap for Venstres landsmøte i 2013.

Foto: Quality Hotel Expo

Helgens landsstyremøte vedtok sentralstyrets innstilling om at Venstres landsmøte i 2013 skal avholdes på Quality Hotel Expo på Fornebu. Landsmøtet i april 2012 ble også avholdt på det samme hotellet. Venstre har tradisjon for å arrangere landsmøtet på Østlandet annethvert år, men har nå valgt å avholde landsmøte i Akershus to år på rad.

Bakgrunn:
VHO inviterte 24. mai 2011 fylkeslagene til å være medarrangør for Landsmøtet i 2013. Det skal avholdes 11.-14. april. Søknadsfristen var 1. juli 2011. Det ble stilt krav til både formelle, tekniske, sosiale og kulturelle rammer for møtene.

Seks søknader kom innen fristen: Finnmark/Alta, Troms/Tromsø, Sogn og Fjordane/Loen, Hordaland/Bergen, Agder/Kristiansand og Telemark/Kragerø. Det ble besluttet at Landsmøtet i 2013 skulle legges til Kristiansand.

Etter vurdering av kvalitet, pris, fasiliteter og geografisk plassering besluttet landsstyret allikevel å legge landsmøte 2013 til Fornebu, Quality Hotel Expo (samme hotell som LM 2012). Erfaringene med gjennomføring av landsmøtet på Quality Hotel Expo var gode, det var også tilbakemeldingene fra delegater. Beslutningen skjedde etter at Agder / Kristiansand Venste hadde trukket seg som arrangør.

Landsmøtet er det største møtet i Venstre i løpet av et år. Arrangementet krever nå ca 280 rom og ca 340 deltagere (inkludert delegater, observatører og sekretariat). VHO ser på det som positivt for et lite sekretariat å velge en lokalisering der man har gjennomført et omfattende arrangement tidligere.

Se også:
Oppsummering av Venstres landsmøte 2012