Venstre i Søndre Land trår til for naboen

At Nordre Land for tiden ikke har et aktivt venstrelag betyr ikke at kommunen ikke er berørt av vår valgkamp. Lokallaget i Søndre Land stiller opp og bidrar til landsbyfesten. Les mer om noen av våre hverdagshelter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Hans Ingwald Gamst møter potensielle velgere i all slags vær.

Foto: Venstre

At Venstrehelter ikke er som andre hverdagshelter er lokallagsleder Hans Ingwald Gamst og Terje Brenner i Søndre Land levende bevis på. I øsende regnvær hadde de rigget opp en grønn og svært synlig Venstre-stand midt i Miljøgata i Dokka for å vise at Venstre også var med på Landsbyfesten fredag kveld, selv uten eget lokallag i Nordre Land.

– Her er det mye folk og mange som gjerne vil vite litt mer om mulighetene før de stemmer om fire uker, sier Gamst. – Selv om vi er et relativt lite lokallag, må vi jo stille opp for Venstre og vise et godt, grønt alternativ også for de som bor i nabokommunen. Vi har også invitert 2. kandidaten Ingjerd Thon Hagaseth og sammen har vi delt ut varm kaffe, grønne epler og god, grønn venstrepolitikk, smiler en våt og fornøyd lokallagsleder.

- Vi stiller opp for naboene: Hans Ingwald Gamst og Terje Brenner, sammen med andrekandidat Ingjerd Thon Hagaseth.

– Vi stiller opp for naboene: Hans Ingwald Gamst og Terje Brenner, sammen med andrekandidat Ingjerd Thon Hagaseth.
Foto: Venstre

– Dessuten kjenner vi jo mange her, sier Brenner, etter å ha hatt en lengre samtale med flere interesserte landsbyboere.

– Vi håper og tror at dette også kan inspirere til ny giv for et lokallag i Nordre Land. Vi har jo mange velgere her og kommunen trenger et sterkt Venstre for å bidra til en grønn utvikling i kommunen. Vi står jo midt i Miljøgata, tross alt, ler Hagaseth. Så langt har det vært mest spørsmål rundt skolepolitikken og næringspolitikken vår her på standen. I tillegg er folk på Dokka opptatt av å beholde nærheten til sykehusene våre i Oppland.

Lørdag var den samme gjenkjennbare standen rigget opp i solskinnet på hjemmebane, på den faste «venstreplassen» i Hov. Og Venstre-eplene gikk som «varmt hvetebrød»!

Stand i tørrere vær på Hov i Land. Politiske diskusjoner og tid til en kopp kaffe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**