Lørenskog styres utfor gjeldsstupet

Venstre har lenge manet til edruelighet i kommuneøkonomien. Lørenskog er helt i tetskiktet når det gjelder kommunal gjeldsbyrde. Det vil neste generasjoner måtte betale for om ikke utviklingen snus.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Faksimile 09.10.2013 Romerikes Blad (forside)

Foto: Romerikes Blad

Dagens Romerikes Blad (se faksimile) omtaler Lørenskog kommunes enorme gjeldsbyrde og peker på hva det vil kunne ha å si for innbyggerne i kommunen i årene som kommer. Arbeiderpartiet med støtte fra SV og LIVH har gjennom flere år drevet Lørenskog på lånte penger, og det kan ikke fortsette. Heldigvis har vi et lokalvalg allerede i 2015, og innbyggerne vil da måtte velge mellom å “leve over evne” noen år til eller ta innover seg den økonomiske byrden før den gjør at kommuneøkonomien knekker sammen under tyngden av den.

Venstre sier:
Venstre har i flere år tatt til orde for å drive kommunen innenfor forsvarlige økonomiske rammer med tanke på at velferdsnivået for Lørenskogs innbyggere skal kunne opprettholdes også i framtida.

Lørenskog er desidert på gjeldstoppen på Romerike

Foto: Romerikes Blad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**