Camilla Hille enstemmig valgt som ordførerkandidat

Listetopper for Ski Venstre 2015. Fra venstre: Lars Magnus Günther, Camilla Hille og Jan-Helge Christiansen., Foto: Svein Kamfjord

Ski Venstres liste til kommunevalget 2015 er klar. – Vi har mange gode kandidater og har en veldig sterk liste til kommunevalget, sier Svein Kamfjord.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Camilla Hille er innstilt som Ski Venstres ordførerkandidat. Med seg får hun flere dyktige folk som skal sørge for at Ski Venstre synes godt også i neste periode. 2. plassen gikk til Lars Magnus Günther fra Kråkstad. Jan-Helge Christiansen og Ingelin Winters ble nominert på henholdsvis 3. og 4. plass.

– De fire første plassene utgjør en gruppe av både erfarne og nye krefter i Ski Venstre. Det har vært en glede å sitte i nominasjonskomiteen, og det er en luksus at vi har så mange gode kandidater, sier Kamfjord.

Camilla sitter i kommunestyret og i utvalg for Oppvekst og kultur denne perioden. Til daglig jobber hun som rådgiver for Venstre på Stortinget, og har et stort hjerte for barn og unges oppvekstvilkår, samt omsorg for de som trenger det mest. Lars Magnus har vært inne noen ganger som 1. vara i kommunestyret, men sitter fast i utvalg for plan- og byggesaker der han har vist seg som en stødig venstrepolitiker i plansaker, men er også særlig opptatt av skolen og dens innhold. Til daglig jobber han som kommunikasjonsrådgiver i Statkraft. Lars Magnus ble også gjenvalgt som lokallagsleder i Ski Venstre. Jan-Helge har fulgt oss en stund, men har ikke vært folkevalgt. Han er bl.a. opptatt av unges oppvekstvilkår og kulturens plass i et fremtidig Ski. Til daglig jobber han med IT i TeliaSonera Norge. Ingelin Winters kommer inn som helt ny i Ski Venstre, og har også et engasjement for oppvekstvilkår, skole og miljøet rundt oss. Til daglig jobber hun som jurist i Mattilsynet.

– Jeg har hatt et ønske om å trappe ned etter nesten 10 år som aktiv lokalpolitiker. Både Geir Hammer og jeg ønsker å slippe frem gode, nye krefter i Ski Venstre, sier Kamfjord.

– Hensikten er at flere gis mulighet til å representere partiet og bidra med ny kunnskap og engasjement. Slik kan vi fornye og forsterke partiet, og slik ønsker vi å bidra til at Venstre vinner valget, avslutter Kamfjord.

Ski Venstres liste til kommunevalget 2015:

1. Camilla Edi Hille, 1974 Ski
2. Lars Magnus Günther, 1971 Kråkstad