Abid Rajas Oppdalsbesøk!

Foto: John Vammervold

Abid Q. Raja kom Søndag ettermiddag til Oppdal hvor det ventet fiskesuppe og kaker hos Ingrid Mellem. Det ble en kveld fylt med masse humor og gode diskusjoner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Etter en dag med strålende solskinn over Dovre, ankom Abid og hans følge Oppdal. Tradisjonen tro, ble det servering hos Ingrid i Auneveien. Langbordet ble fyllt til randen av lokale venstrefolk. Fra Oppdal møtte listetoppene Gerd-Mette og Trygve, i tillegg til Bjørg, Elin, Iver, Sjur, Hege, John, Ingrid og Tore.

Etter middagen ble det kakeservering og utlodding av premier. Tilfeldighetene fikk det til at det var Abid som ble vinneren denne kvelden! Han vant et par grønne sokker som skal holde han varm på turen nordover. I tillegg fikk han en lue av moskusull som Bjørg Snøve hadde strikket av ulla Elin Bretten samler inn som en offisiell gave fra lokallaget.

Abid viser stolt frem sine nye sokker og lue laget av moskusull! Foto: Eira Vammervold

Under middagen ble mange saker diskutert. Kommunereform, helse, rovdyr, kollektiv- og samferdselspolitikk var noen av temaene som ble diskutert hvor lokale synspunkt ble fremmet. Abid Q. Raja fikk mange innspill som vi håper han tar med seg i det videre arbeidet. Vi fikk også mange tips om hvem vi skal kontakte og hvordan vi skal jobbe best mulig opp mot Venstre sentralt.

Mandag formiddag var det oppmøte ved skateparken for å møte Jens Renander fra skategruppa og Oppdal Venstre samt de fra Oppdal sykkelklubb som skulle følge han nordover til Orkanger. Her ble ønsket om en ny og større skatepark fremmet, og skateklubben mottok mange tips og hvordan man best går frem i slike saker. Dette er en viktig sak for Oppdal Venstre som i sin tid fikk igjennom den skateparken vi har i dag. Dette må også sees i et større perspektiv som en del av sentrumsutviklingen Oppdal står ovenfor.

Drypp, drypp, drypp. Plopp, plopp, plopp. Det er lydene som omgir oss mens vi møtes ved skateparken i Oppdal. Gutta vil ha penger fra kommunen til å bygge en bedre park. Til nå har det ikke gått så bra, men sammen med meg legger vi en slagplan for å få det til. Vi trenger: underskrifter fra ungdom, møte med ordføreren med avisen tilstede og et konkret forslag som politikerene kan se på. Vips, plutselig har man en skatepark. Venstrelaget i Oppdal er med på notene, det var tross alt de som arrangerte møte! På vei til Orkanger har vi med oss Oppdal sykkelklubb. Dette er en typisk treningstur for dem: til Dombås og tilbake. Først over Dovre. Også over Dovre en gang til! De er gale...
Abid sammen med representanter fra lokallaget, Oppdal sykkelklubb og Oppdal skateklubb. Foto: Johannes Bangum

Lokalavisene Opp og Opdalingen dekket også besøket, trykk på lenkene under for å lese sakene:

Takk for et flott besøk Abid, Johannes og Saad! Oppdal Venstre ønsker dere en god tur nordover og håper vi sees igjen!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**