Sofavelgere United

Tor Olav Steine

Lier Venstres kandidater møter sofavelgerne på deres egen banehalvdel. Nå er det på tide å komme seg ut av dvalen, og bort til stemmelokalene. 64,8% oppslutning ved valget i 2011 er altfor dårlig. Din stemme betyr noe!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

Hei du! Ja, du som sitter og kikker i avisa, og lurer på hvorfor du skal bruke stemmeretten din. Det er jo ingen vits i å stemme, tenker du kanskje? Det blir uansett akkurat sånn som det alltid har vært!

Sofavelgerpartiet er det nest største partiet i Lier. 35,2% oppslutning fikk dere ved forrige valg! Det er ikke dårlig. Bare så synd at dere ikke får representanter i kommunestyret som taler deres sak.

Men det trenger ikke bli som det alltid har vært, og det er vits i å stemme!

Vi i Lier Venstre har god tro på at vi blir flere fra vårt parti i kommunestyret i år. Flere som kan stå på for å kjempe for det varme, inkluderende Lier som ønsker å rekke ut en hånd til de i nød, og akkurat nå er det syrerne som trenger den hånda mest.

Vi ønsker å legge til rette for at det skal være trygt å ferdes til både jobb, skole og trening, at personbilister i Kjellstadveien skal bremse ned og ta hensyn til syklister og gående som ferdes der, at stumpene av sykkelveier i Lier må knyttes sammen bit for bit slik at vi får ett sammenhengende sykkelveinett.

Vi vil kjempe for at bussen går når den skal, slik at man ikke trenger førerkort og bil hvis man flytter til den nye Fjordbyen, til «Lier Hageby» ved gamle Lier sykehus, eller til Gullaug, ved Dyno tomta. Dersom det blir enklere og billigere for folk å velge sykkel og kollektivt fremfor egen bil, er det flere som vil ta det valget.

Med Lier Venstre får du personer som har erfaring fra og kunnskap om skole og barnehage, og som vet hvor viktig det er at barn og unge får en god oppvekst. Barnehager og skoler med ansatte som har tid til å se den enkelte, og som er gode på aktiviteter som fremmer læring. Kandidatene våre vet hvordan det er å jobbe i, og drive egen bedrift. Vi har også kjennskap til samfunnets svakeste, de som detter utenfor. Felles for oss alle er et ønske om å bidra.

Vi hører noen ganger folk si at det ikke er noen vits i å stemme, at vi politikere ikke gjør noe likevel. Vi i Lier Venstre lover deg, vi vil stå på, alle sammen. Vi har ikke tenkt til å ha noen i kommunestyret eller hovedutvalg for å fylle en stol, og rekke opp hånda når ”sjefen” sier det, stemmekveg kaller man dem. Nei, vi vil inn i politikken fordi vi har ett oppriktig ønske om å kjempe for at bygda vår skal være et godt sted å bo, både for deg, dine naboer og fremtidens liunger. En stemme på oss er en stemme på en politiker som vil noe, en politiker som er engasjert. Og mener du etter valget at vi ikke gjør en god nok jobb, så ta kontakt. Vi går til valg på et program vi har tro på, og som vi vil kjempe for.

Lier Venstre har en meget engasjert gruppe som ønsker å dra sofavelgerne ut av dvalen. Grønne Lier trenger nye koster!

Vi håper du stemmer, helst på oss, men i alle fall ikke på sofaen!

Godt valg!

Tove Hofstad