Nyhetsbrev for Mars 2016

Den 7. mars var det møte i bygningsrådet, der møtte Henrik Ottersen for Oppdal Venstre. Her var den store saken et defineringsspørsmål om det er en vei som går opp til Pershøflata i Dindalen er en vei eller ikke. Vår representant Henrik Ottersen var skeptisk og stemte mot, likevel ble forslaget vedtatt med 4 mot 3 stemmer. Venstres skepsis er bl. annet grunnet i at dette kan få konsekvenser for lignende saker, og flere veier kan dukke opp i utmark.

Den 7. mars hadde vi konstituerende styremøte for det nye styret, det nye styret ser slik ut:

• Leder: Gerd Mette Drabløs
  • Nestleder: Henrik Ottersen
  • Kasserer: Bjørg Sneve
  • Styremedlem: Eirik Lien
  • Sekretær: Iver Vammervold

Samme kveld hadde vi som vanlig gruppemøte før kommunestyremøtet, også denne gangen med godt oppmøte. 13 stykker møtte denne kvelden for å gi gruppa vår innspill og støtte.

Den 9. mars var det kommunestyremøte, og to viktige saker sto på dagsordenen – Gjevilvassvegen og Sentrumsplanen.

Utformingen av sentrum er som kjent en av våre hjertesaker, og det var derfor knyttet stor spenning til møtet 9. mars. Venstres representanter Trygve Sande og Kyrre Riise fremmet et forslag om et sprekt sentrum, der næringslivet har kommet med innspill, man setter fokus på barn og unge, og viderefører arbeidet fra arkitektkonkurransen. Vi tar oss råd til et trivelig sentrum! Forslaget ble etter hvert justert og innlemmet i et fellesforslag som ble enstemmig vedtatt.

Angående Gjevilvassvegen ble det flertall for å fortsette arbeidet med reguleringsplanen, som også Venstre stemte for. For oss er det særlig viktig både med tanke på naturvernhensyn – enda en bred trasé innover dalen er ikke å foretrekke i en dal miljøverndepartementet mener er av stor nasjonal verdi . I tillegg vil en ny runde med utredninger forlenge prosessen.

Fredag 18. mars hadde vi en markering av at Odd Gunnar Jære Hoel tildeles æresmedlemskap i Oppdal Venstre, som den første noensinne. Vi takker hovedpersonen for over 50 års tjeneste, og alle som møtte opp på Grøsethkaféen. Tilstede var også tidligere justisminister for Venstre Odd Einar Dørum, som holdt tale med kloke ord.

Neste kommunestyremøte er den 13. april, vi har som vanlig åpent gruppemøte mandagen før, klokken 20.00 i rådmannsbua på rådhuset. Alle er hjertelig velkomne!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**