Nominasjon: viktige datoer og frister

Oversikt over viktige datoer og frister i nominasjonsprosessen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

5. juni frist for å fremme forslag til kandidater
5. juni er frist for innspill til nominasjonskomiteen på aktuelle navn. Innspill sendes til [email protected]. Skriv navnet på den du mener er aktuell og gjerne en kort begrunnelse.

1. august – liste over alle foreslåtte kandidater publiseres
1. august vi du finne liste over alle foreslåtte kandidater på nettsidene til Oslo Venstre sammen med presentasjoner av kandidatene som sender dette inn.

23. august – medlemsmøte med kandidatene
23. august er det åpent medlemsmøte på Litteraturhuset der kandidatene kan presentere seg selv og sitt kandidatur til Stortingslisten. Mer informasjon kommer.

Bydelsnominasjon
I løpet av august og september avholder bydelslagene åpne møter med bydelsnominasjon. Møtene skal være avholdt innen 15. september. Mer informasjon om bydelslagenes arbeid med nominasjon her.

20. oktober offentliggjøres innstillingen
20. oktober legger nominasjonskomiteen frem sin innstilling til stortingsliste. Listeforslaget offentliggjøres på oslo.www.venstre.no.

Nominasjonsmøtet blir avholdt i slutten av november. Endelig dato blir lagt ut her innen utgangen av juni.

Alle frister.

• Innen 15. april 2016: Fylkesstyret anmoder på nominasjonskomiteens vegne alle medlemmer i Oslo Venstre om å fremme forslag til kandidater overfor komiteen. Fylkesstyret innkaller nominasjonskomiteen til konstituerende møte.
  • Innen 1. mai i 2016: Nominasjonskomiteen konstitueres og komiteen vedtar fremdriftsplan. Komiteen skal kontakte alle representanter og varaer fra Venstre i Oslo og spørre om de ønsker gjenvalg.
  • Innen 5. juni 2016: Medlemmenes frist for å sende inn forslag til kandidater.
  • Innen 1. august 2016: Liste over alle foreslåtte kandidater (i alfabetisk rekkefølge), sendes ut til behandling på medlemsmøter i bydelslagene. Dersom noen av de foreslåtte kandidater ønsker å angi at de selv ikke anser seg som aktuelle, skal dette påføres listen. Listen offentliggjøres på nettsidene med presentasjoner av kandidatene (de som selv sender inn dette).
  • Innen 30. august 2016: Nominasjonskomiteen skal organisere et byomfattende medlemsmøte der kandidatene gis mulighet til å presentere seg for medlemmene og nominasjonskomiteen.
  • Innen 15. september 2016: Bydelslagenes frist for å behandle forslag til kandidater og rangering av disse.
  • Innen 20. oktober 2016: Nominasjonskomiteen avgir sin innstilling til valgliste til styret, som så sendes bydelslagene og sideorganisasjonene. Listeforslaget skal offentliggjøres på Oslo Venstres nettsider idet det bli levert fra komiteen.
  • Innen 20. oktober 2016: Fylkesstyret innkaller til nominasjonsmøte med representasjon iht. bestemmelsene i vedtektenes § 9 med 1 måneds innkallingsfrist.
  • Innen 30. november 2016: Nominasjonsmøte avholdes. Nominasjonsmøtet avholdet 26. november i Oslo sentrum. Mer informasjon kommer ila september, mens innkalling sendes ut i oktober. Møtet blir avholdt på dagtid lørdag 26. november og er et heldagsmøte.

Retningslinjene for nominasjonsarbeidet ble vedtatt av hovedstyret i mars og kan leses her (.pdf).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**