Nyhetsbrev for August 2016

Topp tre for Sør-Trøndelag Venstre etter nominasjonsmøtet i Trondheim. Fra venstre: Torgeir Anda (Malvik), Jon Gunnes (Trondheim), Gyda Gerd-Mette Drabløs (Oppdal).

Sommeren er over og det politiske semesteret er godt i gang! Kommunereform og nominasjonsmøte i Sør-Trøndelag Venstre er noen av sakene du kan lese om i nyhetsbrevet for August 2016.

Mandag 29. august var det nominasjonsmøte i Sør-Trøndelag Venstre, der listetoppen foran storingsvalget 2017 ble valgt. På topp ligger kommunalråd Jon Gunnes fra Trondheim. Tett fulgt av vår egen Gerd-Mette Vatne Drabløs, som havnet på en 2. plass og er klar til å drive valgkamp. Forrige stortingsvalg var det 532 stemmer om å gjøre for at Jon fikk en plass på stortinget, disse har vi planer om å kapre denne gangen.

Ellers er Oppdal Venstre i gang igjen etter sommerferien, og vi har en innholdsrik høst i vente. Første kommunestyremøte er onsdag 14. september. Alle interesserte er invitert til åpent gruppemøte mandag 12. September kl. 20.00 på møterom Rådmannsbua.

Arbeidet med kommunereformen er inne i en avsluttende fase, blant annet med felles formannskapsmøte for de to kommunene tirsdag 23. august. Noe endelig navnevalg for en sammenslått kommune er ikke landet, men det foreligger flere forslag. Kommunenavn handler om identitet, og vi forstår at det er sterke følelser knyttet til dette. Venstre hadde helst sett at det ble en folkeavstemning om kommunereformen også i Oppdal. Slik ble det ikke, men vi håper innbyggerne i Rennebu møter opp og sier sin mening 12. september.

Kom gjerne med innspill eller spørsmål til saker av interesse!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**