Lokallaget Midt-Telemark Venstre stiftet 16.januar 2018

Bø Venstre og Sauherad Venstre ble Midt-Telemark Venstre.

Bø Venstre og Sauherad Venstre er historie. På Sandvin 16. januar arrangerte de to lokallaga hvert sitt årsmøte, hvor de oppløste seg selv, før det nye Midt-Telemark Venstre ble dannet.
Leder i Midt-Telemark Venstre er Evy Beate Tveter, og hun har med seg et styre av kjente og solide navn fra Bø og Sauherad. I det nyvalgte styret sitter Aslaug Norendal, Jon Kvisli, Steinar Seland og Kristin Ødegård Vestgarden. Lokallaga som nå er avsluttet, har antagelig mer enn 100-årig historie hver bak seg.

Midt-Telemark-patrioten Carl-Erik Grimstad, som er stortingsrepresentant for Venstre i Vestfold besøkte også stiftelsesmøtet. Selve stiftelsesmøtet ble relativt hurtig unnagjort. Sakslista var enkel, og det var kun få endringer til punktene. Da det nye styret, medlemmene i valgnemd og i nominasjons-komité var valgt og behørlig applaudert inn, var det tid for feiring, diskusjon og stiftelseskake. Evy Beate Tveter og Carl-Erik Grimstad fikk æren av å skjære de første bitene i sentrum av kaka.

Ordfører i Bø, Olav Kasland, redegjorde for arbeidet fram mot å få dannet et nytt, felles Venstrelag for den kommende Midt-Telemark kommune. Prosessen har vært ryddig og med en klar kurs, sa Kasland. I løpet av kort tid har vi i Midt-Telemark hatt besøk både av Ola Elvestuen, som nå er Klima- og miljøminister, og nå stortingsrepresentanten Carl-Erik Grimstad. Dette viser hvor stor vekt det sentralt i Venstre legges på den sterke stillingen Venstres lokallag i Midt-Telemark har.

Styret i Midt-Telemark Venstre, fv; Steinar Sæland, Aslaug Norendal, Evy Beate Tveter(leder), Kristin Ødegård Vestgarden og Jon Kvisli
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**