Kulturministeren på besøk i Orkland

Besøk av partileder og kulturminister Trine Skei Grande og fylkestingskandidat Tove Eivindsen til Orkland 25. juli 2019, Foto: Mona Melanie Lindseth

Torsdag 25. juli var vi så heldige å ha kulturminister og partileder Trine Skei Grande og 1.kandidat til Fylkestinget Tove Eivindsen på besøk til Orkland. Temaet for besøket var grønn teknologi, sirkulærøkonomi og bærekraft. Stor takk til Orkdal kommune, Skanska og Elkem Thamshavn for interessante presentasjoner av energiløsningene i Folkehelsesenteret: Som del av posisjonen i Orkdal gjennom mange år er vi i Venstre lokalt stolte over å være med å vise hvordan politisk vilje og teknologisk nytenking kan gjøre et stort folkebad til et plussenergiprosjekt med solceller og spillvarme fra verdens mest energieffektive silisiumverk. Et godt eksempel på det grønne skiftet og et bidrag til å redusere klimapåvirkning fra nye bygg! På Fannremsgården fikk vi servert nydelig lunsj, ypperlig dandert med presentasjoner og historier fra kulturformidler og kokk Jon Fredrik Skauge – for anledningen med Credo-sjef og Michelin-kokk Heidi Bjerkan som assistent! På grunn av tidspress fikk ikke Trine vært med på plantingen av ei bjørk på Fannremsgården for å markere ministerbesøket, men Orklands 1. kandidat Lavrans Skuterud tok oppdraget. En strålende sommerdag for minnebøkene, og en flott start på valgkampen!

Kulturformidler Jon Fredrik Skauge (t.h.) og Orkland Venstres 1. kandidat Lavrans Skuterud planta ei bjørk for å markere besøket av kulturminister Trine Skei Grande på Fannremsgården 25. juli