Kultur og vær på sitt beste da Trine besøkte Molde og Kristiansund

Trine i Molde og Kristiansund 31.7.19, «Foto:Ragnhild Helseth»

Jazz, StikkUt, museum, kulturskole, bibliotek, opera, rock, sykehus, lek og læring, det er stikkord som tangerer sakene som Trine fikk høre om under besøket i Møre og Romsdal 31.juli. Dagen startet i Molde med program frem til lunsj, deretter Kristiansund frem til siste minutt før retur til flyplass. Strålende vær ga en utmerket ramme for besøket. Fylkesordførerkandidat Pål Farstad var med hele dagen, inklusiv å sørge for trygg transport av Trine og rådgiver Mona Lindseth

Program i Molde
Vertskap for møtet i Molde var Molde Venstre med ordførerkandidat Kjell Johan Vatne i spissen. Først på programmet sto et møte om Molde internasjonale Jazzfestival, og ønsket om å opprette et nasjonalt dokumentasjonssenter for jazz i Molde. Oppslag i Rbnett kan leses her (plussak) Rbnett.no 31.07.19 Moldejazz styrka i trua på nasjonalt dokumentasjonssenter for jazz

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal sitt arbeid med StikkUt og StikkUt og plukk var tema da Trine og Pål besøkte Eventyrlige Skaret. Der ble det fortalt om ulike prosjekt som har som formål både å fremme friluftsliv og folkehelse.

Helse og sykehus var neste post på programmet i Molde. Tomta for det nye Sykehuset Nordmøre og Romsdal, SNR på Hjelset ble besøkt og orientering gitt om status i prosjektet.

Les mer om Trine sitt besøk i Molde på nettsida til Molde Venstre

Program i Kristiansund
Besøket i Kristiansund ble ledet av varaordfører Ragnhild Helseth, som også er Venstres ordførerkandidat. Sammen med henne deltok lokallagsleder og 2. kandidat Asgeir Bahre Hansen og fylkesordførerkandidat Pål Farstad. I følget til kulturminister Trine Skei Grande var rådgiver Mona Lindseth.

Orientering om prosjekt Opera- og kulturhus og museum var en av hovedsakene for besøket til Trine i Kristiansund.

Videre ble det gitt orientering om fremdrift i realisering av Kulturfabrikken i Vågen. Først i programmet sto besøk ved SFO, noe Trine spesielt hadde ønsket seg.

Bunadsgeriljaen inviterte Trine og Venstredelegasjonen til kaffe og vafler etter middagen på Kranaskjæret.

Siste post på programmet var fergeleiet i Seivika, og påfølgende orientering om arbeidet med nullutslippsferger og om Nordmørespakken.

En grundigere beskrivelse av besøket i Kristiansund kan leses på hjemmesida til Kristiansund Venstre.

Omtale Trine sitt besøk i Kristiansund

Flere bilder fra besøket kommer etterhvert