Kollektivtilbudet er viktig for Venstre!

Foto: Camilla Eilertsen

Vår fylkestingspolitiker, Erik Ringnes, jobber både med store og små saker. Han setter pris på alle som tar kontakt for å fortelle om ting som kan forbedres i Innlandet. Nylig ble han kontaktet angående kollektivtilbudet i Moelv som dessverre oppleves som dårligere enn tidligere, fordi bussene som kjører mellom Hamar og Gjøvik ikke lenger kjører oppom Moelv, men kun stopper langs E6. Dette fører til dårligere tilgjengelighet – kollektivtilbudet må være der befolkningen er!

Her er svaret Erik fikk fra Innlandstrafikk etter å ha tatt opp problemstillingen:

Hei og takk for din henvendelse. Vi har forståelse for at det nye rutetilbudet ikke er en god løsning for alle, og det beklager vi. Holdeplassene Moelv E6 og Moelv Shell er ikke klare til bruk fra 1. juli – og ligger nå i anleggsområde. Det jobbes med en løsning for å avvikle påstigning og avstigning ved Moelv E6 (begge retninger), slik at ingen skal måtte gå langs E6 eller bevege seg inn i anleggsområde for å komme til holdeplass.

Vi videreformidler klagen din til ruteplanlegger, som vil se på ditt innspill i videre planlegging. Info om valgt løsning kommer i løpet av uken. Du vil finne dette på våre nettsider, www.innlandstrafikk.no. Med vennlig hilsen, Kundesenteret for Innlandstrafikk

Har du spørsmål eller kommentarer til oss, ikke nøl med å ta kontakt. Erik Ringnes kan nås på epost [email protected].

Se vårt fylkesprogram for perioden 2019-2023 her: