Årsmøte 2024. Interessant program om forebygging av rus og kriminalitet i Lørenskog

Inga Marit Bakken, Jonas Halmrast, Ingvild Wetrhus Thorsvik, Bjørn Gran og Tommy Lund-Pettersen, Foto: Eva Næss Karlsen

Lørenskog Venstre inviterte til åpent møte om rus- og kriminalitetsforebygging og behov for politiressurser i kommunen, i forbindelse med årsmøte 2024 den 30. januar.

Vi fikk høre gode innledninger fra Inga Marit Bakken, SLT-koordinator (Samordning av Lokale rus- og kriminalitetsforebyggende Tiltak) i Lørenskog kommune og Jonas Halmrast, leder UNIFY-prosjektet i Lørenskog om hva som er status i Lørenskog og hvordan man jobber med rus- og kriminalitetsforebyggende tiltak. Deretter ga Ingvild Wetrhus Thorsvik, medlem i Justiskomiteen på Stortinget sine perspektiver, før diskusjon og samtale der også gruppeleder i Lørenskog Venstre, Bjørn Gran deltok. Møteleder var Elisabeth Tanev, som også er leder i Oppvekst- og utdanningsutvalget i kommunen.

Tema ungdomskriminalitet og politiressurser er også omtalt i Romerikes Blad den 2. februar, i forbindelse med nyhetssak om nye tall om utviklingen i ungdomskriminalitet.

Etter det åpne møtet ble det formelle årsmøtet gjennomført.

Se sakspapirer her.

På årsmøtet ble Tommy Lund-Pettersen takket av etter 3 år som lokallagsleder.

Trond Kvarsvik valgt som ny leder, i tillegg til valg av andre styre- og varamedlemmer:

STYRET I LØRENSKOG VENSTRE 2024
Leder: Trond Kvarsvik (ny)
Nestleder: Eirik Øhlschlagel

Styremedlemmer: