Valgkomiteens innstilling er klar

Margrethe Prahl Reusch
Margrethe Prahl Reusch er innstilt som ny leder av Viken Venstre.

Viken Venstre sin valgkomite har nå vedtatt sin innstilling på nytt fylkesstyre. Margrethe Prahl Reusch er innstilt som ny leder for de to neste årene.

Som nestledere har valgkomiteen innstilt Kjetil Andersen og Janne Distad.

Valgkomiteen har bestått av Wenche Steen, Helge Grundstad, Zhuo Ann Rye, Camilla Hestdal, Bente Opstad og Brage Kåsa Skarstein.

Valgene foretas på Viken Venstres årsmøte 16. mars.

Valgkomiteens innstilling på fylkesstyre i Viken Venstre

Arbeidet med å sette sammen nytt styre og revisor startet i slutten av september. Første møte ble holdt i slutten av oktober. Etter det ble det publisert en sak på venstre.no og det ble sendt ut e-post til alle lokallag med oppfordring om innspill. Dessverre måtte leder i valgkomiteen trekke seg på nyåret. Det videre arbeidet i valgkomiteen fortsatte i februar. Vi tok da på nytt kontakt med sittende styre for å kartlegge hvem som kunne tenke seg å fortsette, samt hvordan arbeidet i styret har vært. Tilbakemeldingene fra denne runden samt innspillene som kom fra lokallagene og medlemmene la grunnlaget for innstillingen vi har satt sammen.

Arjo van Genderen har vært leder av Viken Venstre siden stiftelsen for 5 år siden. Jobben han har gjort har vært uvurderlig for å få fylkeslaget opp å gå. Basert på innspill som valgkomiteen har mottatt ser vi at det nå vil være sunt for organisasjonen å få en ny leder.

Viken er en stor og mangfoldig region med både store og små kommuner. Valgkomiteen ser at en stor del av arbeidet til styret vil være å koordinere arbeidet mellom fylkeslagene slik at de kan skinne med sine egne hjertesaker samtidig som de støtter hverandre og står samlet i saker som angår regionen på tvers av fylkene og regionene. I Viken er vi så heldige at vi har flere politikere som er frikjøpt for å drive politikk på heltid. Valgkomiteen har valgt å innstille på en av disse som leder for Viken Venstre de neste to årene, Margrethe Prahl Reush. Margrethe har vært med i styret i Viken i flere år og har gjennom disse årene vist at hun er en person som er stødig, organisert og samlende.

Margrethe får med seg et lag med både erfarne styremedlemmer og nye friske innskudd. Valgkomiteen har etterstrebet å sette sammen et styre som samlet representerer hele regionen.

Alle velges for to år, i tråd med Viken Venstres vedtekter.

Leder Margrethe Prahl Reusch Akershus
Nestleder Kjetil Andersen Østfold
Nestleder Janne Distad Akershus
Ordinært styremedlem Dag H. Zeiner-Gundersen Akershus
Ordinært styremedlem Ole Martin Morseth Buskerud
Ordinært styremedlem Marion Sæther Akershus
Ordinært styremedlem Erik Iversen Østfold
1. vara Steinar Bleken Buskerud
2. vara Maria Elene Mathisen Østfold
3. vara Kristine Nore Buskerud
4. vara Inger marie Fausa Aaaberg Akershus
5. vara Espen Ovnerud Buskerud
6. vara Line Skuterud Akershus
7. vara Alexander Hausman Østfold

Valkomiteen innstiller på Simen Saxebøl og Ole Andreas Lilloe-Olsen som revisor.