Styremøte 1. september 2008

Østfold Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Til stede: Sindre W. Mork, Geir Helge Sandsmark, Britt F. Holta, Johan A. Ekhaugen, Constance Hauser, Ellen Grøndahl.

Agenda:
61/2008 Referat fra møtet 9. juni 2008
Vedtak: Referatet godkjennes, med retting av dagens møtedato.

62/2008 Nominasjon i Østfold
Leder av nominasjonskomiteen orienterte om framdriftsplanen.
Vedtak: Constance Hauser påtok seg å stå for arrangementet. Det planlegges med Sarpsborg rådhus. Hauser og leder av nom.komiteen samordner arrangementet. Leder i ØV kaller inn til nom.møtet innen 20. okt, ref vedtektene.

63/2008 Organisatorisk handlingsplan for Østfold Venstre
Det ble gitt en orientering av org. nestleder; Hvaler Venstre avholder årsmøte 16. oktober mens Råde Venstre er aktive. Fylkesstyret holder kontakt med begge.
Vedtak: Det gjøres en vurdering på initiativ med tanke på nye lokallag fram til siste styremøte i år (spesielt Skiptvet, Marker og Våler).

64/2008 Venstreskolen
Arrangementene for V-skolen I og II.
Vedtak: V-skolen del I avholdes i Sarpsborg (24. september). Constance Hauser sørger for møtelokale i Sarpsborg Rådhus. Leder tar ansvar for arrangementets innhold samt invitasjon.
V-skolen del II planlegges til Sarpsborg (11.-12. oktober). Org. nestleder sjekker ut arrangementssted (med overnatting).

65/2008 Dreiebok for årsmøte og nominasjonsmøte
Vedtak: Britt F. Holta lager dreiebok til nominasjonsprosessen innen utgangen av året. Sekretær lager dreiebok til årsmøte innen neste styremøte (13. oktober).

66/2008 Kommunestruktur
Vedtak: Høringsnotat fra Venstre behandles på neste styremøte (13. oktober). Leder sender ut en oppfordring til lokallagene/medlemmene om å komme med innspill til fylkesstyret.

67/2008 Fylkestingsgruppas arbeid
Gruppeleder orienterte.
Skolenettverket planlegger møte 10. september (sannsynligvis i Rakkestad).

68/2008 Møte med organisasjoner — stortingsprogramarbeidet
Vedtak: Vi søker å legge slike møter til kveldstid. Medlemmene av rikspolitisk nettverk deltar på denne type møter.

69/2008 Dobbeltsporet Oslo-Ski
Vedtak: Østfold Venstre viser til den tverrpolitiske aksjonen Dobbeltporet Oslo-Ski og er enig i at grunnlaget for en god jernbaneutvikling på Østlandet er avhengig av nytt dobbeltspor Oslo-Ski. Vi oppfordrer alle lokallag til å formidle denne aksjonen slik at våre medlemmer kan være med på en slik støtte.

70/2008 Kursledere Venstre-skolen
Leder orienterte om at han hadde videreformidlet til lokallagene, tilbudet om opplæring av kursledere til Venstre-skolen. Søknadsfristen er 20. september. Kurset avholdes samtidig som Venstres kommunalkonferanse 18.-19. oktober.

71/2008 Landsstyremøte — juni 2009
Vedtak: Østfold Venstre ønsker å påta seg arrangementet. Leder undersøker rammene for arrangementet med VHO, innen utgangen av september.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**