Nyhetsbrev nr 03/2009

Nyhetsbrev fra fylkesstyret i Østfold Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Kjære medlem i Østfold Venstre.

Logo, Venstre

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Dette er årets siste utgave av styrets elektroniske nyhetsbrev som Østfold Venstre ønsker å bruke til å fortelle om ulike ting i fylkeslaget.

Styret ønsker fortsatt å formidle lokale aktiviteter overfor medlemmene i hele fylket og ber derfor om saker fra lokallagene som kan være nyttige å kjenne til.
Har dere innspill eller vil gi tilbakemeldinger — se kontaktinfo til slutt.

Venstreskolen – første kvartal 2010
Det arrangeres trinn 1 i Moss, 21. januar 2010 kl 18. Vi ønsker å arrangere trinn 2 (for tillits- og folkevalgte samt de med trinn1) i mars 2010.
Info og påmelding til trinn 1: https://www.venstre.no/ostfold/artikkel/25171

Årsmøte 2010
Østfold Venstres årsmøte avholdes i Halden lørdag 13. februar 2010. Det avholdes også en politisk temakveld "Det flerkulturelle samfunnet" fredag 12. februar med påfølgende sosialt samvær og ev overnatting, for de som ønsker det.

Formell invitasjon blir sendt ut til lokallagene og legges på nettsiden, rett over nyttår. Delegater til årsmøtet velges på lokallagenes årsmøter.
Kontakt eget lokallag for å få vite når de lokale årsmøtene er. Oversikt over lokallagslederne finner du her: https://www.venstre.no/ostfold/artikkel/677
For de av dere som ikke har lokallag, er det likevel mulig å delta på fylkets årsmøte ved å kontakte styret. Se kontaktinfo til slutt.

Venstres landsmøte 2010
Østfold Venstre står som vert for Venstres landsmøte i Sarpsborg 16.-18. april 2010. Ønsker du å være med å hjelpe til, kan du melde fra til organisatorisk nestleder Jan Tore Gjøby, som leder fylkets arrangementsgruppe. Det kan du også gjøre dersom du har forslag til kulturinnslag; [email protected].

Politikkutvikling
I 2010 vil det arrangeres ulike temamøter om politikk for å gi alle mulighet til å bli aktivt med på dette politiske arbeidet fram mot valgprogrammet for 2011.
Første temakveld er fredag 12. februar (se under Årsmøte 2010 over). Den andre vil bli arrangert i mars. Temaet vil da bli "Ung i Østfold".
Har du innspill til temaer, kan du melde fra til politisk nestleder Maren H. Holsen; [email protected].

Østfold Unge Venstre
Det er avholdt en UV-samling samt juleavslutning. Det er planlagt et januarbord samt UV-skolen trinn 2 i februar. Vil du være med på laget, kan du kontakte leder i ØUV, Per Magnus Finnanger Sandsmark på [email protected].

Styremøter
Siste styremøte ble avholdt 14. desember. Første møte i 2010 er 18. januar.
Protokollene fra styremøtene legges på våre nettsider:

Litt av hvert
Styret vedtok på sitt siste møte uttalelsen Alle bør vurderes som blodgivere:

Det avholdes et møte om Åpenhet og lokaldemokrati i regi av Halden Venstre i kommunestyresalen tirsdag 12. januar 2010, kl 18.00. Det vil holdes innledninger om temaet fra blant andre Runolv Stegane og Frode Rekve.
Møtet er åpent for alle.

Du finner innlegg og uttalelser på nettsidene våre — se Nettverk nedenfor.

Nettverk
Nedenfor ser dere kontaktinformasjon til fylkesleder. Flott om alle som er på liberal.no, facebook, og twitter tar kontakt slik at vi kan knytte nettverk.
Kontaktinfo til ditt lokallag finner du på: https://www.venstre.no/ostfold/artikkel/677
Annen nyttig kontaktinfo finnes også på hjemmesida: http://ostfold.www.venstre.no

Venstre Jul Logo

Foto: Venstre

Takk for at du tok deg tid til å lese dette nyhetsbrevet!

Østfold Venstre ønsker deg en god og fredfull jul samt de beste ønsker om et liberalt år i 2010.

En liten julehilsen fra fylkeslederen:

Sindre Westerlund Mork
Leder i Østfold Venstre