Styremøte 20. august 2007

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Styremøte i Østfold Venstre 20. august 2007 — Moss Rådhus

Til stede:
Sindre Westerlund Mork, Geir Helge Sandsmark, Berit Caroline Haaland, Stener Enger, Henry Mogstad, Michael Ha, Britt Fladmark Holta (minus referat fra forrige møte).

53. Referat fra forrige møte
Vedtak: Referatet er godkjent.

54. Status valgkamputvalget
Valgkamputvalgsleder Geir Helge Sandsmark orienterte. Brosjyrene er trykt og fordelt. Gode tilbakemeldinger. Kostnaden ble på 31 øre/side ferdigtrykt i A4-størrelse. Lokallagene er fakturert med 30 øre.
Adresselapper på førstegangsvelgerne ble det mye rot rundt pga tilbyderen. Dette blir fulgt opp og vi får se hvor det ender.
Medieplanen med fordeling av innlegg og utspill på de ulike fylkeskandidatene ble referert.
Fylkesarrangementer med stortingsrepresentanter ble gjennomgått: Arrangementene går etter planen; 22/8 med Borghild Tenden i Indre om samferdsel, 30/8 med Trine Skei Grande i Sarpsborg om kultur, 30/8 med Lars Sponheim og Trine Skei Grande i Rygge om utvikling av kulturbasert næringsliv. Stand på Momarken etter egen vaktliste.

Vedtak: Styret pålegger valgkamputvalget å annullere regning til brosjyre for Våler Venstre.

55. Moss lufthavn Rygge — Høringsuttalelse om åpningstid og trafikkregulerende tiltak
Vedtak: Styret sender følgende uttalelse til Luftfartstilsynet:

Uttalelse til høring om åpningstid og trafikkregulerende tiltak ved Moss lufthavn Rygge
Østfold Venstre viser til høringsbrev datert 3. juli.
Østfold Venstre viser til de konsesjonsvilkår som er gitt for sivil lufttrafikk ved Moss lufthavn Rygge. Ut fra miljømessige hensyn ber vi om at åpningstiden fastsettes til kl 07.00-23.00.

56. Syketransport i Østfold
Måten syketransporten er organisert i Østfold med utstrakt bruk av fellestransport har ført til en rekke negative tilbakemeldinger og oppslag i avisene. Det kan tyde på at pasientenes tilstand ikke blir vurdert tilstrekkelig i.f.t. hvilken type transport de får tilbud om.

Vedtak: Østfold Venstre ber Sykehuset Østfold om å følge opp leverandøren og å evaluere de vilkår de selv har satt for syketransport. Inntrykket er at kvalitetskravene i.f.t. den enkelte pasients tilstand ikke er gode nok eller ikke blir oppfylt av kjørekontoret/transportørene. Østfold Venstre er bekymret for at transporttilbudet går ut over pasientenes tilstand og vil avklare om tilbudet som gis i dag er godt nok.

57. Økonomisk støtte til Nei til EU
Vedtak: Sekretær forfatter et brev til Nei til EU med avslag på økonomisk støtte.

58. Klimaspørsmål til fylkesordføreren
Leder orienterte om svarene fra fylkesordføreren angående spørsmålene som Østfold Venstre sendte til ham på miljødagen i juni.

Vedtak: Svaret tas til orientering.
59. Distribusjon av valgmateriell lokalt — økonomisk støtte
Halden Venstre har tilbud fra HA om distribusjon av valgkampmateriell (Felles brosjyre + begge listene) til alle abonnenter (9000) for 7000 kr + mva =8750,- kr.
En begrenset distribusjon til 5000 abonnenter i sentrum koster 4 875,- kr. inkl. mva.
Dette forutsetter at HA får materiellet ferdig pakket. Halden Venstres medlemmer pakker på dugnad. Tilbudet forutsetter innlevering før 23. august.
Etter kjøp av brosjyrer samt noe materiell fra VHO er Haldens kasse så godt som tom. Vi ber derfor om bidrag fra fylkeslaget til hel eller delvis dekning av ombæringen.

Vedtak: Valgkamputvalget omdisponerer kr 4875,- til dekning av distribusjon valgbrosjyrer og stemmesedler (som inkluderer fylkets) i Halden.

60. Kontingent
Kasserer orienterte styret om at Østfold Venstre ikke har redusert kontingent for seniorer og studenter. Bakgrunnen for informasjonen var at det har kommet en forespørsel om dette fra Venstre sentralt.

Vi minner om neste styremøte som er 17.sept

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**