Til innhold

Steinar Bleken

Utvikling, inkludering og åpenhet.

Siviløkonom og med ledererfaring fra reiseliv, industri og landbruksbedrifter.

Steinar er samfunnsengasjert, prinsippfast, kunnskapsrik og utadvent. Han er fra Toten og har vært fast gjest i bygda siden 1989. Liker seg både i og utenfor løypene, og brenner for en utvikling av Hemsedal som sommerdestinasjon.

Steinar har markert seg som en uavhengig, kunnskapsrik og aktiv politiker i formannskap, kommunestyret og utvalg for plan og ressurs. Særlig har hans innsats ifm med varslersaken, habilitetsvurderinger og etablering av Fyri vært vesentlig. Steinar er også svært engasjert i klima-/miljøspørsmål og landbrukets rammebetingelser.

Steinar flyttet til Hemsedal i 2002 og drev Skogstad hotell i nærmere to år. Senere har han vært økonomisjef i Byggmakker Hallingdal, Optimera Norge, Avisa Valdres og daglig leder i Torco AS på Gol. Tidligere har han vært økonomisjef i BAMA, vært med på å oppstarten av Canal Digital og controller i Kværner Engineering.

Steinar er en habil fotograf, og har mange landskapsbilder fra Hemsedal. Han har også levert bilder til media ved hendelser i Hallingdal og tar også oppdrag ved events og brylluper.

Steinar portrettert i Hallingdølens “Signaturen” den 24.08.2014. For de som ikke er abonnenter: “Signaturen