Forsvaret hovedsak

Forsvars- og sikkerhetspolitikk var hovedtemaet på torsdagens hovedstyremøte i Oslo Venstre. Blant de øvrige sakene var forholdene i Oslos drosjenæring og planene for nytt Holmenkollanlegg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Ola Elvestuen har reist forsvarsdebatten i Venstres landsstyre

Foto: Sveinung Bråthen

Landsstyret i Venstre skal på sitt møte 8.-9. desember drøfte Venstres forsvars- og sikkerhetspolitikk. Sentralstyremedlem og leder i Oslo Venstre, Ola Elvestuen, skal innlede før landsstyrets debatt om temaet. Som en forberedelse til landsstyrets behandling, var forsvars- og sikkerhetspolitikken hovedsak på torsdagens hovedstyremøte i Oslo Venstre. Tidligere forsvarsminister i Sentrumsregjeringen, Eldbjørg Løwer (V) innledet.

Venstres stortingsgruppe har foreslått endringer i organiseringen av drosjenæringen, og saken er også aktuell i bystyret. Hovedstyret drøftet saken på sitt møte.

Det foreligger nå tre forslag til utforming av nytt hoppanlegg i Holmenkollen. Vinnerutkastet fra arkitektkonkurransen viser seg å bli vesentlig dyrere enn forutsatt, og dette har skapt en debatt om alternativer med lavere kostnadsramme. Bystyrerepresentant Guro Fjellanger redegjorde for alternativene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**